Nyår imorgon

Den här veckan har verkligen gått ruskigt fort. Jag har varit lite ledig och jobbat två dagar denna vecka som idag t ex. Igår hade jag en trevlig semesterdag då Max kusin Milton var här hos oss hela förmiddagen så de fick leka lite. De badade ihop, jagade varandra och fick även kika på deras gemensamma favorit Dora innan de avslutade med lite lunch när brorsan sen hämtade Milton. Sedan kom Nisse hit med lilla Ellen på em och förstås jättekul att träffa dem igen och roligt för Max att ha lite barn i huset hela dagen.

Tina och hennes systrar var ca 9-10 timmar i deras mors lägenhet för att fortsätta det tunga jobbet med att tömma lägenheten och reda ut vart saker ska ta vägen mm. Att hålla på en flytt är ju jobbigt i vanliga fall och i detta fall när det handlar om att tömma sin avlidne mors lägenhet så blir det förstås mycket tyngre. Nu börjar ju Tina snart jobba men det blir ju långhelg igen om en vecka och då måste vi hinna med att få bort allt ur lägenheten samt städa ur den. Vi hoppas det kommer att gå bra och skönt när även detta är över för syskonen.

Själv hade jag turen att få min mamma som lite barnvakt så att jag kunde åka iväg mot kvällen för 1,5 timmes mjuktennis mot Wanke. Började direkt med att stuka foten men det gick att spela ändå och jag vann med 1-6, 6-1, 6-3 så nu är det 4-4 i matcher inför vår bokade tid imorgon bitti på själva Nyårsaftonen. Då avgörs det vem som blir mjuktennismästare år 2010 och det känns lite oroväckande att jag har ont i stukfoten nu kvällen innan då det inte direkt är en sport man kan ta det lugnt i vändningarna i men bara att bita ihop!

Imorgon ska vi fira nyår med Johan, Maria och Theo som vi har gjort de senaste två årena. Vi ska vara hemma hos dem och eftersom Maria är gravid så får vi både hämtning och hemskjuts med barnstol så det känns ju bra. Det ska bli roligt att bara umgås lite, spela spel och äta/dricka gott. Sedan får ju Max och Theo busa någon timme innan åtminstone Theo nog kommer att vilja sova. Max däremot han kan vara uppe väldigt länge de gånger han får lov. Minns ifjol hur han satt uppe med oss när vi spelade Nintendo Wii väldigt sent.

Det ska bli kul att få festa till lite imorgon men pga de djävla satans bröstsmärtorna som dykt upp vid partaj ca 70% av gångerna jag festat rejält de senaste två åren så tar jag nog det rätt lugnt. Jag är väldigt festarsugen nu men vill ju inte hamna på akuten igen så bäst att ta det försiktigt och känna efter hela tiden om jag börjar känna några sympom, suck. Hur som helst känns det välbehövligt att bara få en trivsam kväll med goda vänner och förhoppningsvis kan min flickvän få koppla av lite och känna att sorgen finns lite längre bort för några timmar.

Gott Nytt År!!!



Kommentarer >>
Postat av: HEJ!

- kul att din blogg är öppen igen, fick ju panik när jag försökte läsa den häromdagen! Du får inte göra så! Haha aja ville bara önska dig ett gott nytt år :)

2010-12-30 @ 23:29:49
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Nina "Morgonpigg 3 barnsmamma"

Var precis in till Tina och skrev några rader.... beklagar er förlust! Det måste vara fruktansvärt att förlora sin mamma. Jag vill inte ens tänka på det. Ta hand om frugan....



Men usch, får du såna smärtor när du festar? Vet dom vad det beror på?



Hoppas ni får ett fint 2011 och vad kul att Du hänger på när vi kämpar oss fram till en smalare sommar 2011!



Kram Nina



2010-12-31 @ 11:18:41
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Mattias

Bloggen var under fundering men öppen igen nu :)



Ja Nina jag har fått massor av såna där "attacker" de senaste åren o samtliga gånger utom ett tillfälle i samband med alkohol men efter att ha undersökt precis allt (känns det som) så vet ingen vad det kan vara.



Fast mår bra nu och kunde dricka ett par öl och lite vin på nyår utan att nåt hände denna gång alla fall.

2011-01-02 @ 09:23:13
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0