Förkylt

Det blir dåligt med bloggandet just nu men här på Onsdagskvällen kommer en liten uppdatering. Här hemma är det förkylningstider då Max och jag har varit sjuka sedan i helgen och nu är även Tina sjuk. Fast efter att ha Vabbat med Max Måndag och Tisdag så började jag jobba idag och imorgon ska Max återgå till dagis. Skönt för Tina att få lite egentid här hemma efter allt som har hänt och välbehövligt för Max att få leka lite med kompisar på förskolan igen Torsdag-Fredag.

Igår var det ju Max födelsedag och jag tror han blev nöjd med sin dag. Han inledde dagen med att få lite paket i sängen på morgonen och sedan fick vi påhälsning från morfar och farmor under eftermiddagen. I Söndags hade vi ju besök från Johan, Maria och Theo men det blev inget stort kalas för Max den här gången eftersom dels väldigt många kompisar var upptagna denna helg och med tanke på våra förkylningar och det som hänt så kändes det helt ok att det blev så.

Nu framöver väntar ju begravning av Tinas mamma på Tisdag och förutom allt praktiskt strul som Tina får brottas med så ska Jettes lägenhet förmodligen vara tom och urstädad den sista december. Det känns ju mindre roligt nu när det dessutom är jul mitt i allt men bara att försöka göra vårt bästa och hjälpas åt för att hinna fixa allt. Igår kändes det lite sorgligt att i samma uppslag i tidningen se Max gratuleras på bild och alldeles bredvid läsa Jettes dödsannons. Sånt är livet, väldigt orättvist!

Kommentarer >>
Postat av: GUESS WHO?!

- Då är det du och Max som har smittat mig :( haha är också förskyld och det är inte kul! KRYA PÅ OSS ! (och grattis till Max i efterskott)

2010-12-16 @ 20:49:21
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0