Årslista 2010

Populära ord i år:
Kaffeflickor, Vuvuzeelan, Klass 2-varning, Bröllopet, Snökaos, Appar, Askmoln

Årets bästa TV-program:

1. Dexter (Säsong 5, C+)
2. Sons of Anarchy (Säsong 3)
3. Så Mycket Bättre (TV4)
4. Solsidan (TV4)
5. Livvakterna (SVT)

Årets sämsta TV-program:
Svårt, Cirkus Möller eller Kungarna från Tylösand kanske

Årets feelgood-TV:
Så Mycket Bättre, TV4

Årets låt:
Eminem Feat. Rihanna - Love the way you lie

Årets partylåt:
Stereolove eller Mikrofonkåt

Årets cover:
September - Kärlekens Tunga

Årets mest positiva för tidiga utlösning:
Självmordsbombaren i Stockholm

Årets bästa webb-TV:
Schulman Show på Aftonbladet och Uppvärmningen i SVT inför OS-sändningarna

Årets semesterfasa:


Årets slöseri med licenspengar:
Ung & Bortskämd där vi licensbetalare dessutom bjuder vinnaren på drömresa!

Årets dockusåpasnille:
“Jag sökte först till Paradise Hotel, men det har sån jävla stämpel på sig, det här är så mycket bättre.”
Erica, en av deltagarna i Kanal 5:s dokusåpa Kungarna av Tylösand.

Årets bästa podcast:
Filip & Fredrik

Årets samtalsämne:
Extremvädret

Årets det var roligare när man var ung:
Fångarna på Fortet, TV4

Årets leksak till småbarn:
Touchmobil med roliga appar

Årets idrottsögonblick:
Dubbeljakten i OS där Marcus Hellner vinner guld och Johan Olsson brons!

Årets idrottschock:
När Anja Pärsson vurpade i störtloppet!

Årets idrottsbesvikelse:
Måste vara Tre Kronors förlust mot Slovakien i kvartsfinalen på OS.

Årets idrottsbild:


Årets film:

Har ingen aning och kan inte minnas att jag sett någon höjdare???

Kommentarer >>
Postat av: HEJ!

- funderade faktiskt på att göra en årets lista jag med men kände mig för lat.. haha! hmm.. årets film.. den var svår den .. har kommit ut så många men de har inte varit något speciellt! tänkte på inception.. men när för dryg och iron man 2 levde ju inte upp till förväntingarna.. edge of darkness med mel gibson var dock grym .. MEN NÄE VÄNTA! GREEN ZONE! Där har vi det! Den är lätt årets film och det måste du väl ändå hålla med om? Haha! Blev värsta kommentaren nu .. men men!

2010-12-30 @ 23:33:09
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: HEJ!

- och salt får vi inte glömma (även om slutet sög) och the expandables (men bara för att sly är min idol) hahaha !

2010-12-30 @ 23:34:40
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Mattias

Bra där, Green Zone är en av få bra filmer jag har sett men iofs har jag sett otroligt lite filmer i år då jag är mer för att se tv-serier numera. Salt urartade för mycket i min smak och Inception har jag inte sett än fast den finns i dvd:n.

2010-12-31 @ 07:30:05
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: MEREI

- hahahahahaha herregud hur har jag lyckats missa åretsbild? HAHAHA klockren! Fick mig ett gott skratt :) HAPPY NEW YEAR - Må det nya året bringa dig lycka och chärlek!

2010-12-31 @ 14:39:52
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: ullisar

Med den där bildern lär du inte få några seriösa svar ut mig i en liknande lista!! Underbart rolig!

2011-01-04 @ 00:31:08
URL: http://ullrika.se
Postat av: Chelsea bloggen

Fin blogg! Håller med om att det är årets bild!

2011-01-10 @ 23:45:34
URL: http://chelsea-prideofengland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0