Ensam

Då har Tina och Max åkt upp till Leksand några dagar där de ska bo i en hyrd stuga med Tinas mamma, syskonen Nathalie, Tim, mormor och morfar. Det känns lite skönt att avsluta min semester med att få några dagar helt ensam men ändå blir det lite tomt så fort de har åkt och längtan efter Maxen slår till ganska fort. Skulle förstås ha varit roligt att gå med dem på Sommarland och så som ifjol också men samtidigt värdesätter jag lite egentid med möjlighet till massor av tennis mm.

Igår hade jag en ganska tråkig dag här hemma i min ensamhet. Jag som suktat efter att få ligga i en solstol några timmar med en bok eller så hade ingen ro i kroppen till det så jag grejade mycket inomhus. Jag är ju utan bil denna weekend så jag gick en promenad och fortsatte med mina evighetsprojekt med datorn bland annat. Gillar ju att greja med datorn i timtal men lite onödigt att göra det när solen lyser kan jag känna i efterhand.

Idag (Fredag) verkar det vara ganska fint väder igen och på dagens schema står bland annat en 2-timmars tennis mot Nisse i Storvik vid 14-tiden. Ska bli djävligt roligt och före det ska jag nog ner till mitt jobb en sväng samt hinna klippa gräs, sola lite. Ikväll skulle jag kunna tänka mig lite grillning och kanske om någon kompis vill åka till Gävle för att ta någon öl på uteservering men vi får se hur det blir, vet redan 5-6 av de närmsta polarna som inte kan. Annars får det bli grillning och filmkväll med gotta helt enkelt!

I helgen är det även tänkt att jag ska spela lite Klubbmästerskap i tennis i Storvik då Wanke och jag efter 10-års funderande äntligen anmälde oss till denna tävling. Varje år annars så har vi alltid skippat det fast vi har varit sugna. Det är ca 10 deltagare tror jag och jag vet inte än när min match kommer att spelas men hoppas det blir något i helgen nu då. Annars får jag försöka utmana någon annan eller få till den där efterlängtade beachvolleyn som vi kompisar alltid brukar säga att vi måste få till. Sportas ska det hur som helst nu när kroppen är hel!!!

Ha en trevlig helg!!!


Ulf Lundell - Aldrig så ensam

Kommentarer >>
Postat av: Honung

Aldrig så ensam... Så många gånger man har tröstats av den.

2010-08-06 @ 11:51:23
URL: http://honungsbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0