Hälsningar från Barcelona

Efter några dagar med massor av olika besked och vändningar vad gäller askmoln o annat så är vi slutligen ändå framme i Barcelona men någon dag senare än tänkt och bara två personer istället för fyra. Eftersom Ryan Air hade ställt in vårt flyg på Torsdagen så körde det ihop sig för de andra två grabbarna när de sedan plötsligt öppnade upp den flygningen så jag och min vän Persson åkte själv.

Min älskade flickvän körde ner oss på natten och det blev en jobbig resa i snöstorm med sommardäck!!! Helt sjukt att alla motgångar bara fortsätter för vad är oddsen på att det skulle bli snöstorm just den här sena Aprilnatten så jag trodde ett tag att vi skulle få ge upp men efter Uppsala blev vägen bättre så vi kom ner i tid.

Så nu är vi i Barcelona där vädret tyvärr inte är någon höjdare och enligt prognoser ser det inte så solljust ut framöver heller vilket svider en hel del för en soldyrkare som mig. Fast o andra sidan är jag rätt van numera att resa till varma länder och få dåligt väder så bara att göra det bästa av det!

Efter att ha sovit en timme natten innan så var det kanske lite dumt att ge sig ut i Barcanatten igår men vi åkte in till stan för att kika lite på Liverpoolmatchen på storbilds-tv och drack några öl så vi var i kanonform. Vi fick ju genast uppleva att man ska passa sig för vilka gator man väljer att gå på runt "Ramblan". Blev säkert erbjuden Hasch och andra droger av ca 20 olika personer som inte heller var sådana man gärna möter ensam i en gränd.

Hur som helst så gick vi ganska snart in i väggen och efter lite struliga och alltför långa promenader med min onda häl så tog vi oss hem till hotellet för att sova ganska tidigt. Idag är det mulet igen och väderutsikterna ser ju inte så lysande ut men vi ska alla fall gå och se tennis idag. Robin Söderling spelar en av kvartsfinalerna och det ska bli djävligt roligt att se en svensk spela världstennis live! Sen finns det ju mycket annat att utforska i staden om det dåliga vädret fortsätter så bara att göra det bästa av allt!

Ha det bra där hemma allihopa!!!

Kommentarer >>
Postat av: pangis

Jamen så härligt att ni kom iväg i allafall!!! Må gott därnere..om du nu inte redan kommit hem:-)

2010-04-28 @ 14:51:27
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0