Roast på Berns

Roast på Berns har ju kört igång och jag tycker programmet stundtals kan vara roligt men det beror ju förstås mycket på vilken som är huvudgäst och vilka komiker som är med i panelen.

I förra programmet "roastades" Pernilla Wahlgren och jag måste säga att hon verkligen tog det bra då hon fick utstå roliga men väldigt råa skämt.

Som i klippet nedan när Felix Herngren säger "Det är ju inte så konstigt att du ställer upp och blir förnedrad här i femman med tanke på att Emilio förnedrat dig i tvåan i åratal"

Lite märkligt ändå hur Grillad i SVT med Järvheden kunde få så mycket skit medan Roast fått mycket bättre kritik i media eftersom jag inte tycker skillnaden alls är så stor i upplägg och kvalité.

Ikväll kl 21:55 på "femman" är det Robert Gustafsson som ska häcklas!



Kommentarer >>
Postat av: Jerpa

Har själv sett båda programmen i sig. Grillad var oftast torftligt o segt, men då är det ju ändå svt. Femman har väl alltid varit ett program där man kan göra näst intill vad som helst. Se bara på fredrik o filip. När de var på svt så slutade de väl sända efter ett halvt program. Men som du säger, vissa komiker är fan inte komiker. Vissa skämt är bra medan vissa är riktigt dåliga och några är riktigt grova. Men på det hela gillar jag ändå 5:ans roast.

2009-09-21 @ 20:22:17
URL: http://www.jerpa.se
Postat av: ullisar

jag tror (precis som Jerpa) helt enkelt det beror på upplägget. och publiken. skämten är desamma, och gästerna, det handlar bara om paketering. en lycklig publik som applåderar livar upp mer än artiga skratt. väl?

2009-09-21 @ 22:53:27
URL: http://ullrika.se
Postat av: Mattias

Har spelat in men såg större delen av programmet med Robert Gustafsson och tyckte stundtals det var väldigt roligt. Har tom skrattat åt David Batra och den där finske komikern nu i två Roastprogram vilket aldrig har hänt förut.



Jag får nog hålla med Jerker om att upplägget på femman ändå är snäppet vassare med bättre komiker och bättre stämning på Berns precis som Ullisar skrev.

2009-09-22 @ 07:24:31
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0