Första favoritlåtarna

Jag har försökt komma på vilka låtar som var mina första favoritlåtar i livet men jag har liksom inga starka musikminnen förrän jag var i 9-12 års åldern runt 1980. Vid den åldern började jag lyssna på kassettband och Lp-skivor samt spelade in lite från radion.

Någon mer som minns Clabbes radioprogram Rakt över disc? Helt omöjligt att spela in bra låtar utan att slippa hans pladder i slutet på låtarna. Metropol var ett annat program där man kunde spela in musik.

På tv:n fanns ju även Kaj Kindvalls program med Videobeat där han spelade musikvideos innan han sen körde igång Tracks på radion som ju blev en jättesuccé.

Enligt morsan så var min allra första favoritlåt "Han är min sång och min glädje" av Pelle Karlsson men det har jag svårt att tro, ha ha.

Vilka var era första favoritlåtar?


Ungefär så här kunde ett av mina "blandband" se ut 1982

1. Dionne Warwick - Heartbreaker
2. Freestyle - Fantasi
3. Pat Benatar - Love is a battlefield
4. Slade - My oh My
5. Culture Club - Karma Khameleon
6. Chicago - Hard to say I´m sorry
7. Kim Wilde - Cambodia
8. FR David - Words
9. Iron Maiden - Number of the beast
10. Michael Jackson - Billy Jean




Kommentarer >>
Postat av: pangis

Ungefär så såg mina blandband ut med:-) Jag minns när Tracks startade,, en revolution för oss som spelade in på kassettband:-)

2009-09-11 @ 17:28:15
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Lina

Bryan Adams, Take That, Erasure (lite udda för ett barn kanske, haha, min enda LP-skiva), Roxette, Aerosmith, Pet shop boys, Richard Marx, Ace of Base... fast det var ju ett par år senare än 82 då ;) Sen gillade jag alla svenska "gubbar"; Ledin, Strömstedt, Le Marc, Orup. Konstig smak jag hade, haha. Tracks var förresten också kasst att spela in från, där babblade han ju också i låtarna.

2009-09-11 @ 19:04:35
URL: http://www.nattstad.se/lina*n
Postat av: Jan Nordström

Alltså Mattias, jag har faktiskt nå vaga minnen om detta med dig och Pelle Karlsson. Jag tror faktiskt att din kära mor har rätt...

2009-09-19 @ 02:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0