Syns du i mörkret?

I denna mörkaste årstid någonsin så har jag vid flera tillfällen i trafiken varit nära att köra på cyklister eller gående människor som verkar ta för givet att de syns fast de inte gör det! Jag har speciellt svårt att förstå mig på de föräldrar som låter ungarna vara "osynliga" i trafiken.

Fler som reagerat på detta?


Kommentarer >>
Postat av: Jerpa

Syns man inte, finns man inte. Bara att köra på!

Nä, men bara för att "de" ser en så ser man inte de lika bra trots att man har lyse på bilen. Sen att vuxna inte har reflex på barnen är ännu skrämmande. Grannens hund har ett halsband som blinkar och snurrar frenetiskt runt halsen. Han syns!

2009-11-23 @ 10:24:25
URL: http://www.jerpa.se
Postat av: DD

Det är ju livsfarligt med barn som inte syns. Dock brukar ju vinterkläder för små barn vara försedda med reflexband.



Det som irriterar mig är att gångtrafikanter och cyklister tror att dom "SYNS" när det är kolmörkt, regnar coh är dålig gatubelysning. Cyklister utan lyse på cyklen dessutom. Många gånger har jag svurit när jag upptäckt att en människa plötsligt bara finns där precis intill bilen. Hur fasiken ska man hinna stana eller väja när dom far fram i mörkret helt klädda i svart? Självmordspiloter hela högen.



När jag själv är till fots på vintern tar jag för givet att jag INTE syns och tar extra mycket hänsyn vid övergångsställen osv.

2009-11-23 @ 13:27:11
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Mia i Gävle

Jo tack, jag DELAR ut reflex... till dom som inte har...

Fruktansvärt i detta mörket med alla "spöken" som dyker upp från tomma intet!!

Har t.o.m funderat på en insändare!! Barn som vuxna ALLA ska ha reflexer i dessa mörka tider!!

2009-11-24 @ 11:13:07
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: ullisar

OM jag reagerat!!? jeez. jag svär tungan svart flera gånger dagligen. oftast åt vuxna. men även åt tonåringar som inte vet bättre.



en grej jag tycker är märkligt är att Maalis Polarn-overall (jupp, praktisk och Traderaköpt) är svart! okej. reflexer har den ju, men... nää. dom är ju gamla nu liksom.



fick värsta bästa anledningen att köpa en sån där liten reflexväst nu. här ska köpas! hejja! (å tack!)



ps. jag hoppas det inte kommer hundra ex av den här kommentaren... blogg.se bråkas med mig :(

2009-11-25 @ 12:33:58
URL: http://ullrika.se
Postat av: Mattias

Ja imorse var jag nära att köra över två st 20-30 åringar igen när jag skjutsat Tina till tåget. Är folk helt dumma i huvudet så de inte inser att de inte syns i det kolsvarta november-Sverige?



Jaja vi verkar vara överrens vi alla fall och Max kommer aldrig att släppas ut som en del föräldrar släpper ut sina barn i trafiken utan reflexer/lysen.

2009-11-25 @ 13:05:43
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0