Open Water

För någon vecka sedan spelade jag in filmen Open Water på TV6 och snabbkollade på den igår med lite spolning. Filmen som bygger på en sann händelse och är väl inget mästerverk men herredjävlar vilken otäck handling där de upplever något som skulle få mig att dö av skräck.

Filmen handlar om ett kärlekspar på semester i Bahamas som blir kvarglömda ute på öppet hav efter en guidad dykutflykt. Efter många timmar i vattnet och när mörkret närmar sig så inser de att nog ingen på båten saknar dem samtidigt som de upptäcker att det finns nyfikna hajar i vattnet.

En av mina stora mardrömmar är att störta med ett flygplan i havet och att överleva skvalpandes som hajmat och efter att ha sett denna film törs jag knappt bada i vårt badkar. Min flickvän är mycket mycket mer hajrädd än mig så denna filmen raderas genast från hårddisken annars får jag bada ensam vid nästa utlandsresa gissar jag.

Någon som sett filmen och upplevde samma fasa som mig?


Kommentarer >>
Postat av: David E-G

Jodå, jag såg filmen och tyckte den var grymt obehaglig. Helt utelämnad mitt ute på havet... men tjenare att man skulle klara sig liksom :-( När ett plan flyger förbi så är chansen lika med noll att de skull se två små prickar i vattnet. Å försöka simma någonstans hade nog varit hopplöst med tanke på strömmarna så... ridå... :-(

2009-11-04 @ 21:51:22
Postat av: Mattias

När hajarna kom skulle jag ha gjort som seriefigurerna och sprungit på vattnet, brrr :( Kan bara tänka sig tjejens ångest i slutscenerna...

2009-11-05 @ 07:57:48
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0