Kampen mot tvättkorgen

De senaste veckorna känns det som om jag har fört en omöjlig kamp för att få våra fyra tvättkorgar tomma! Jag tvättar mer eller mindre varje dag och ändå blir det aldrig tomt. Max är förstås en stor bov i dramat då han vid varje måltid sullar på ett sätt som jag inte trodde var möjligt innan jag skaffade barn.

Sen tränar jag ju en del också som gör att det blir lite extra tvätt men ändå förvånande att vi som ju bara är en liten minifamilj på tre personer kan ha så mycket tvätt? Jag kan bara tänka mig hur mycket tvätt ni större familjer har och blir inte speciellt avundsjuk på just den biten.


Kommentarer >>
Postat av: Linda

Förstår inte hur ni bär er åt... min tvättkorg är halvfull :). När yngsta ska äta och det är kladdvänlig mat så får han sitta utan kläder, och ha haklapp på sig. Funkar bra, tänker att det är bättre att han får duscha lite extra än att jag får tvätta hela tiden. Visserligen får jag lägga ut lite extra pengar på salvor att smörja honom med, eftersom han får eksem annars... Men det är det värt.

2009-11-03 @ 16:18:26
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Mattias

Jo vi tar ju av Max ibland vi också förstås och har helhaklapp men han har en bra förmåga ändå att sulla ner sig. Sen har det lugnat sig lite nu på tvättfronten så känns inte lika illa :)

2009-11-06 @ 07:50:53
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0