Avbrytet partaj

I Fredags efter vår friskvårdsinnebandy så skulle vi träffas ett stort gäng på jobbet på kvällen för att överraska vår chef med en fest då han tidigare har fyllt 50 år. Det var tydligen ingen bra ide av mig att välja att parta lite Fredagen den 30:e detta otursår när jag dessutom tagit svininfluensavaccinet tidigare den här dagen.

Festen blev alla fall väldigt lyckad då chefen som trodde han skulle på VIP-bandy och enbart skulle hämta en kollegas bandybiljetter på jobbet blev väldigt överraskad! Sen åt vi gott och drack en del alkohol under kvällen tills jag vid 23-tiden började känna de där välbekanta smärtorna i mellangärdet/bröstet där det känns som ett frysblock ska sprängas i "solar plexus".

Jag började vrida mig av smärtorna och blev enligt mina kollegor likblek i ansiktet så jag fick be en nykter kollega att skjutsa mig hem. Jag var inte speciellt full men har ändå lite minneslucka då hon senare berättade att jag hade erbjudit henne 500 kr för att skjutsa mig till hemmet 1 km bort. Ett tecken på hur gärna jag ville hem kan man säga. 

När jag kom hem låg jag och stånkade och svettades i soffan med vidriga smärtor någon timme och frös så in i helvete men det berodde nog mest på vaccinet tror jag. Eftersom jag haft detta tidigare och det har gått över då så var det bara att försöka härda ut och till slut efter någon timme släppte den värsta smärtan och jag somnade i soffan.

Resten av helgen så jag kännt mig ok i magen utan några allvarliga smärtor men däremot har jag haft influensasymptom som feber, ont i kroppen som ju en del som tar sprutan tydligen får. När Max dessutom har varit enormt trotsig och gnällig så har det inte varit nån höjdarhelg även om Tina förstås har tagit det mesta med sonen.

Jag känner mig väldigt fundersam över vad som är fel då jag ju har fått såna här hjärtsnörpssmärtor alldeles för många gånger de senaste åren. Värst var det ju i våras men förutom de veckorna så har de här attackerna oftast kommit i samband med alkohol och man undrar ju vad det kan ha för samband?

Funderar på om jag ska gå till en privatläkare här i stan men jag har ju redan gjort massa vidriga undersökningar som inte givit något resultat och tror inte det finns så mycket mer de kan göra? Dessutom vet jag inte om jag kommer våga att partaja nåt den närmaste framtiden vilket förstås inte är hela världen men ändå lite trist med kryssningar, konsert och annat inbokat i kalendern framöver.

Kommentarer >>
Postat av: Cian

Låter inget bra det där

Har de uteslutit inflammation i bröstkorgsbrosket?

En kompis fick det..det låter snarlikt..



Krya på dej



/Cian som hittade hit via Fru P

2009-11-17 @ 14:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0