Kryssningar

Jag och Tina har precis sett det senaste avsnittet av Färjan och det är verkligen "the leader of the pack" som samlas på båtarna. Jag har ju själv åkt på kryssning massor av gånger men inte alls tänkt på att det är så många orginal på båtarna som det känns nu när man ser tv-programmet. Mycket skämskudde blir det när man ser programmet, ha ha.

En av de roligaste kryssningarna jag har gjort var nog när Hälsopedagogklassen på Lillsved Åk -96 med enbart 25 tjejer och en kille som var gay skulle åka på kryssning. Jag och fem andra killar från skolan hängde på och hade ju en grymt rolig kryssning trots att tjejerna hade bokat Onedinlinjen av alla sunkiga färjor! Där kunde man bara sitta en och en och grogga i de pyttesmå hytterna som var byggda för smurfar eller nåt och snittåldern på båten var väl ca 80 år. Fast det blev roligt trots allt eftersom vi var ett fantastiskt roligt gäng som åkte!

En annan klassisk kryssning gjorde vi ju för ca 5-6 år sedan då vi kidnappade vår vän Bodare. Efter en dag med massor av sjuka/roliga uppdrag för honom så fick han ta av sig ögonbindeln i en hytt med 10 tanter som bad honom att strippa, ha ha. Så djäkla roligt att han inte visste vilka vi var under hela eftermiddagen/kvällen förrän han fick en ledtråd av den finska bordellmamman om i vilken hytt hans kompisar fanns.

Kryssningar kan ju vara roliga bara man åker med rätt folk och har lite flyt med vilka andra som är med på resan. Ska man åka är det ju härligast på sommaren då man kan njuta av den härliga skärgården tycker jag.

Gillar ni kryssningar?



Kaptenen på riktiga Onedinlinjen...

Kommentarer >>
Postat av: wanke

Jag säger bara ...det gjooorde du braaa ..på finsk brytning :D ..den kryssen var fruktansvärt rolig :)

Kommer dock ej ihåg vilket år det var ..gör du olsson ;)....för jag vet att det var inte mycket du kom ihåg den resan :D

2009-05-20 @ 07:02:20
Postat av: Mattias

Ha ha, hur kunde jag glömma den kryssen Wanke!! Vi hade ju fantastiskt roligt måste jag säga och Fagge fick bo i svit :)



Gissar att året var 1993 eller nåt...

2009-05-20 @ 10:52:21
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: jama

Ha ha...såg oxå Färjan i måndags, då Nytt läge som jag vanligtvis ser verkar ha slutat för säsongen.



Shit va jag garvade. Gillade de där äldre damerna, som var systrar. De verkade ha så himla kul o va lite galna. Ha ha.



För några veckor sen var förresten min svägerskos syrror med (lyx-tvillingar eller vad de kallade sig, ha ha), Men jag har fått reda på att det är mer fejk än man tror. De finns med i kanal 5´s register och blev uppringda av tv-kanalen o blev bjudna på resan o skulle kalla sig "lyx-tvillingar".. Fejk fejk fejk med andra ord ;)



Längesen jag var på kryssning själv. Men visst, klackarna i taket när den tiden väl begav sig! :)

2009-05-20 @ 14:24:08
URL: http://jama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0