Helgen

Fredagen
Lite sedvanlig Fredagshandling på Ica Maxi först innan vi såg fram mot en mysig Fredagskväll. Tyvärr blev kvällen ingen större höjdare då en viss Max strulade stora delar av kvällen och inte somnade förrän vid halv ett till slut.

Jag hann alla fall se lite av Let´s Dancefinalen och även om jag tycker det programmet är rätt trist så var finalen ganska sevärd alla fall. Programmets behållning förutom vissa kvinnliga varelser är förstås David Hellenius, Sveriges roligaste bäste programledare just nu!

Lördagen
Vid sextiden ville Max kliva upp och han var inte direkt på något strålande humör. Mitt magonda, nytt snöfall ute igen och Max gnällande gjorde även mig på riktigt genomuselt humör denna Lördagsmorgon. Tänk att en liten underbar parvel som Max kan få mig så djävla frustrerad ibland!

Vid lunch åkte Tina och Max till Uppsala för att hälsa på Tinas mamma på sjukhuset där hon opererats. Vi vet ju ännu inte hur lyckad operationen var men vi håller alla tummar. Jag var bara hemma och gjorde absolut ingenting i min ensamhet vilket var rätt skönt.

På kvällen gick jag hem till Roffe för att kika på VM-kvalmatchen Portugal-Sverige med det vanliga "fotbollsgänget". En stark insats defensivt av Sverige och beröm till Lagerbäck för att han visade lite mod i laguttagningen och för en gångs skull agerade från sidlinjen med byten i skaplig tid denna gång. Fast nu är det segrar som gäller framöver!

Söndagen
Jag gick upp med Max vid sextiden och efter lite frukost tog vi oss en rejäl långpromenad där på morgonen. Idag var Maxen på bättre humör och jag också då jag mådde helt ok. Vi gick till landsvägen så att han fick kika på lite bilar som han tycker om så mycket. Så fort det kom någon lite större bil så skrek Max AHHHHHH :)

På eftermiddagen hade Tina Gangstarparty för några tjejer i Järbo medan jag och Max fick besök av farmor någon timme. Jag hjälpte henne lite med hennes dator och när jag som gammal tålmodig datautbildare ska hjälpa morsan får jag verkligen bita ihop för att inte få rus :) Jag tror Max kan hantera datorn bättre än min mor faktiskt.

På Söndagskvällen började Tina maila en himla massa människor som budat hem auktionerna på de där pins/märkena som vi nu har börjat sälja på Tradera. Jag gav mig på projektet att få Max att lära sig somna i sin nya säng i hans rum. Efter två timmars kamp med gråt, skratt, bus, nappkastningar, ilska så gav jag upp och lät honom somna gosandes med mig i vår dubbelsäng. Där tog det bara fem minuter så sov han, nya försök i egna sängen imorgon!

Nästa helg kräver jag att det blir en vårig helg för snöar det mer så flyttar jag snart söderut!

Kommentarer >>
Postat av: Linda Andersson

Nu blir jag nyfiken, vad är det ni säljer på Tradera? Kan man kanske få en liten länk?

2009-03-31 @ 15:14:33
URL: http://chagak.blogg.se/
Postat av: Mattias

Vi säljer Pins och metallmärken på Tradera efter en gammal samling som familjen haft. Inga annonser ute just nu men vi ska lägga ut 50 st nya i veckan så fort vi hinner. Kan skicka länk då ifall du är intresserad eller så håller du koll på den avdelningen på Tradera.

2009-03-31 @ 15:45:27
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0