Viktig undersökning

Idag på eftermiddagen ska jag på en hälsoundersökning via jobbet på företagshälsovården och då kommer de kolla blodsockervärde och lite annat. Det ska bli väldigt spännande att se hur mina värden ser ut just nu och väldigt avgörande för hur roligt jag kommer tordas ha framöver vad gäller kost, partaj mm.

Jag har ju kört LCHF-kosten i ca en månad och även om jag tycker att sockerbegäret minskat så har både jag och Tina de sista dagarna suktat väldigt mycket efter godis. Trots flera "kritiska" stunder så har vi klarat det hyfsat och bara syndat lite med mörk choklad och nötter nu i helgen som var.

Skulle mina sockervärden vara kassa nu efter den här månaden så skulle jag nog bli lite besviken då jag har gjort en rejäl förändring i mitt liv och ju egentligen uteslutit väldigt mycket som jag levt på annars som pasta, bröd, godis, ketchup, ris, frukt mm. Oavsett resultat så kommer jag försöka undvika att frossa allt för mycket i godis/kolhydrater framöver också men jag skulle gärna vilja ha en midsommar utan att behöva vara så extrem.

Kommentarer >>
Postat av: Mia

Hoppas att allt såg bra ut och att värdena var bättre!!!

2009-06-16 @ 15:46:52
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: Johan B

Hur gick det undrar vi från Orminge?

2009-06-17 @ 06:22:42
Postat av: pangis

Om dina värden är bättre tycker jag att du ska unna dig en midsommar som inte är så extrem. Som jag sagt förr om man aldrig unnar sig något ja då pallar man inte. Heder åt er två som fixat det här!

2009-06-17 @ 20:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0