TV-serien V

TV6 har ju börjat reprissända den gamla klassiska tv-serien V igen. Den handlar ju om hur jorden invarderas av besökare från rymden som från början verkar vara vänligt inställd vanliga människor men som senare visar sig vara nåt helt annat. Den här utmärkta miniserien sändes 1986 i Sverige och jag minns ju vissa scener som igår.

Som t ex den här nedan när man då som tonåring hade dreglat och haft förbjudna drömmar om den läckra (tyckte man då) rymdvarelsen Diana tills.....eller scenen med den nyfödda gulliga bebisen med rymdödlepappa och människomamma som såg helt vanlig ut tills ormtungan åkte ut.

Några fler som minns TV-serien V?


Kommentarer >>
Postat av: Anna /Levindas Värld

Ja jag minns den här serien!! Jag fick absolut inte se den för mamma så jag smög mig hem till en kompis som fick titta på den för sina föräldrar och där satt vi och gottade oss åt denna läskiga serie :)

2009-06-08 @ 12:13:16
URL: http://levinda.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ja du är ju lite yngre än mig Anna och själv fick jag ju se den men man blev lite rädd för "ödlorna" i början, ha ha.

2009-06-10 @ 08:02:20
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0