Tidig jobbmorgon

Imorse vaknade jag kl 04 och hade svårt att somna om så jag åkte helt enkelt till jobbet supertidigt. Det kan verkligen behövas då det precis nu en vecka före min semester fullkomligen rasar in jobb över mig och det verkar inte bättre än att jag måste jobba lite extra min första semestervecka.

Igår kände jag mig djävligt irriterad på jobbet då det verkligen är en enorm skillnad på hur mycket folk uträttar eller tar ansvar på vårt jobb. Dessutom inser man verkligen att man jobbar på kommunen då man istället för att fördela ut vissa enklare men tidskrävande arbetsuppgifter till kollegor som har mindre att göra ändå gör dessa själv då man inte kan lita på att jobbet blir riktigt gjort, suck!

Nu har jag unnat mig en kvarts bloggande här på morgonen innan jag sen lägger in turbon för resten av denna dag! Det är roligt att ha mycket att göra och att känna sig betydelsefull på "firman" men synd att det blir kaotiskt precis till semestern. Fast o andra sidan är det väl inget högtryck som lurar runt hörnet så jag överlever några jobbdagar till.

Kommentarer >>
Postat av: DD

Är inte detta lite typiskt "kommunalt" det du beskriver? Eller så är det bara mina fördommar. jag vet inte.



Synd att vakna så tidigt, men å andra sidan är du effektiv på morgonen innan idioterna kommer till jobbet och telefonen börjar ringa. Arbetar av allt och kan sluta tidigt!!! kanonbra. =)



Ha en fin dag.

2009-06-18 @ 09:36:48
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Malla

Får man säga.. Typiskt kommunalanställda! ;-)



Ha en härlig midsommar och en härlig semester!



Pok



Malladetbliringasmågrodoriårbralla

2009-06-18 @ 10:22:36
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: pangis

Jag tycer mig känna igen det där:-) Trevlig midsommar och härlig semester..

2009-06-18 @ 10:56:39
Postat av: Webbis

Man lär sig med åldern och ser till att ta föräldrarledigt veckorna före semestern som ALLTID är de mest hektiska.



Själv gick jag på pappaledigt i dag för tre veckor framåt, för att sedan gå på semester i fyra veckor så nu kan sommarvärmen få komma precis när den vill.

2009-06-18 @ 18:02:36
Postat av: Mattias

Jo det är förstås typiskt kommunalt och det är sånt som känns så drygt ibland. Har djävligt mycket synpunkter på vårt jobb och kommunen just nu men inget jag vill skriva om. Skönt att en lång lång hektisk arbetsdag är över och att det är helg!



Trevlig midsommar på er också!



Webbis/

Nackdelen istället med att ta semester före semestern är ju att man då garanterat får en massa skitväder med tanke på hur Juni alltid brukar se ut i detta land!

2009-06-18 @ 19:21:41
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0