Oscarsgalan 2009

Har spolat mig igenom maratonsändningen av Oscarsgalan som sändes inatt på Kanal 9. Jag tycker det är rätt roligt att se dessa galor men som vanligt har man knappt sett någon av filmerna det pratas om vilket förstås känns lite trist. Man får väl kika på de prisade filmerna framöver och se om de är värda alla hyllningar eller om det enbart är så kallade kritikerfilmer.

Lite annorlunda gala i år känns det som där t ex tidigare oscarsvinnare fick hålla ett tal till varje nominerad skådis i kategorierna bästa huvudroll och bästa biroll. Annars var det väl som vanligt på Oscarsgalan, en del roliga presentatörer, en del minnesvärda tacktal, gråt, stående ovationer mm. Hugh Jackman var presentatör och skötte sig bra även om det blev lite mer musikalinslag än komik med honom vid rodret.

Någon som har sett de nominerade filmerna och kan rekommendera någon av dem?


Kommentarer >>
Postat av: E

Nej,har inte gjort det. Ska också spola igenom det när jag kommer hem och det lät ju spännande att de ansträngt sig och gjort om formatet en smula.

2009-02-23 @ 17:55:02
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: DD

Jag har sett Dark Knight. Oväntat bra film. Ovänta handling.



Dom tecknade filmerna är alltid bra. Jag har sett dom och dom är trevliga. Hyr och se ;D



2009-02-25 @ 10:07:34
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Johan

The Wrestler är grymt grymt bra.



Redemtion road är också sevärd men dyster.



Tropic thunder var kul med roliga biroller av Tom Cruise och framförallt Robert Downey jr som spelar färgad krigare. Hahaha

2009-02-25 @ 19:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0