Magsjuk Max

Igår när jag hämtade en lycklig frisk Max på dagis så kände jag mig rätt bra i magen och tänkte att äntligen börjar allt ordna upp sig efter sex veckor av strul. Den lyckan varade inte särskilt många timmar! Tina hade hört att det gick magsjuka på dagiset och som ett brev på posten blev Max magsjuk senare på kvällen då han spydde ner hela sängen. SKJUT MIG, tänkte jag då!

Efter någon timme spydde Max ner sängen igen och fortsatte sen att kräkas 7-8 ggr till under natten. Jag tyckte så synd om honom för de små liven förstår ju inte alls vad som händer. Eftersom Tina absolut inte kan missa något mer av sin praktik så fick ju Max vara hemma med mig då.

Tack och lov så har jag inte haft så jätteont längre stunder idag men det var en jobbig dag när vår lille sjukling helst ville vara i famnen hela tiden och det är ju verkligen ingen höjdare att ta hand om barn när man inte mår bra själv. Synd om Tina också som ständigt får vara supertrött på sin praktik men vi är rätt vana vid strulnätter numera så det går.

Förutom att Max har varit lös i magen på eftermiddagen så har han inte kräkts på flera timmar nu. Vi håller tummarna för en bra natt för Max och för att ingen av Tina eller mig blir magsjuk under natten.


Lite nya Maxfoton där han bland annat visar hur han numera kan krypa ner från soffan.

Kommentarer >>
Postat av: Linda

Max är alltid lika söt modell ;-) Kul att han tar sig fram (och ner) men förstår dig/er samtidigt. Blir väl inte långa stunder i soffan numer när han gärna vill öva på det nya han snappat upp -ler-



Håller tummarna att ni inte åker på någon kräksjuka iallafall!!

2009-02-11 @ 20:13:30
Postat av: pangis

riv ett äpple.. låt det bli brunt sen kan du sockra lite på det och även ta en nypa salt.. det kan lugna ner magen på småtroll med magsjuka. (mina åtminstone) Dom drack även äppeljuice och det fungerade bra för deras små magar.. Jag är överkänslig mot magsjuka så i min familj får alla vitpepparkorn om någon blir dålig..

2009-02-12 @ 10:51:45
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: persson

nå fler barn på gång????

2009-02-12 @ 11:20:16
Postat av: Malla

Bra att du omvärderat intebloggamerbeslutet.. Vi skulle sakna dig och din lilla familj..



1-året på dagis kan verkligen tära på krafterna.. Mycket smittor blir det. Det är bara att gilla läget! Imunförsvaret blir bara starkare av det..



Tänkte på Max ickesovande.. Har ni pratat med BVC om det? Tro nu inte att jag är någon förespråkare av sömnmedel till barn.. Men ibland, när allt gått över styr så kan man under läkarinseende få hjälp medicinskt... Som sagt.. Jag är inte någon förespråkare men tycker heller inte man ska vara rädd att söka hjälp/diskutera frågan med de som kan och vet lite mer.



Maxen kanske bara behöver lite hjälp under en schemalagd period!? Bara en tanke..



Pok



Mallakulattduärtbxbralla

2009-02-12 @ 13:09:24
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: pangis

mALLAN SÄGER NÅGOT DÄR.. Syrran fick "sömnmedel" till sin äldsta en under en kort period för att få in honom på sovbanan. Det var vanlig allergimedicin, typ Tavegyl som man blir trött av.. alltså inget sömnmedel..

2009-02-12 @ 14:08:26
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0