Bara i USA

En änka i USA har alltså tilldömts ett skadestånd på 8 miljoner dollar från tobaksföretaget Philip Morris eftersom hennes man som var storrökare gick bort i lungcancer vid 55 års ålder. Han hade rökt tre paket om dagen i ca 40 år och nu blir änkan miljonär då om domen håller i högre instans?

Det finns ju massar av sådana här sjuka exempel "där borta" som t ex när överviktiga människor stämmer McDonalds och allt möjligt. Jag kan störa mig som fan på att det finns så många människor som enbart pga slöhet/idioti inom olika former gör så att de belastar sjukvården enormt! Då menar jag de extrema fallen alltså.

Alla har vi våra mer eller mindre farliga laster men jag är väldigt glad över att jag inte röker/snusar. Jag skulle även ha svårt att ha en flickvän som röker och hoppas att Max kommer vara snus/rökfri om ca 17 år eller nåt.


Kommentarer >>
Postat av: FredrikB

Ja, det är sanslöst. "Home of the free"-begreppet omfattar tydligen inte ett eget ansvar betr beslut och konsekvenser...

2009-02-19 @ 11:25:53
URL: http://fredrikfoto.blogspot.com/
Postat av: pangis

Jag är väldigt glad att jag kunnat sluta röka.. om man visste vad svårt det är så skulle man aldrig börja. Mina teens tror jag inte ens skulle kunna tänka sig tanken.. För dom är det bara ngt äckligt..



Men fasen vad jag kan längta efter en cigg ibland.. tro mig! Min syrra har dock börjat utveckla kol och hon har två småbarn.. Tanken på det gör att jag avstår..



USA är väl det mest märkliga land på denna planet?? Eller?



2009-02-19 @ 14:22:42
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: pangis

Alltså jag slutade för 13 år sen och sliter periodvis än idag!!! Ett jävligt gift är vad det är!

2009-02-19 @ 14:27:46
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mattias

Ja, grejen är ju verkligen att aldrig börja för jag förstår att det kan vara ett helvete att sluta röka!

2009-02-21 @ 19:10:51
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0