Hälsoläget

Vi har väl förmodligen haft den minst romantiska Alla hjärtans dag man kan ha jag och Tina men det överlever vi. Min magsjuka är alla fall bättre idag efter några jobbiga dygn. Jag kan inte direkt påstå att det spritter i kroppen men jag har alla fall fått i mig lite mat nu och är på benen. Tyvärr hänger magkramperna kvar så vi får se vad läkaren säger imorgon när jag ska ha ett snack med honom igen.

Max har ju varit sjuk en stor del av de här sex helvetesveckorna och är nu rejält hängig igen då magsjukan verkar ha hittat tillbaka till honom. Han kräks, vill inte äta, har feber, hosta och vill mest vara i famnen vår lille gosse. Mestadels Tinas famn då hon ju är den piggaste i familjen trots att hon är väldigt förkyld. Nu när jag på Söndagskvällen skrev detta så har jag gjort flera pauser för att Max har kräkts flera gånger. Så djävla typiskt nu när vi trodde att han var på bättringsvägen och det tar aldrig slut på elände här hemma känns det som!

Eftersom Max varit hängig såpass länge och inte får i sig så mycket näring som vi önskar så fick vi rådet av sjukvårdsrådgivningen att besöka läkare med Max imorgon. Nu gäller det ju för oss att fortsätta försöka få i honom näring genom vätskeersättning mm. så gott det nu går. Jag hoppas han slipper kräkas mer inatt och känner sig piggare imorgon vår son.

UPPDATERING MÅN 16/2
Besökte läkare idag med Max och det visade sig att han förutom sin förkylning och magsjuka hade åkt på öroninflammation. Så nu blir det penicillin för honom som verkar vara djävligt svårt att få i honom då det smakar pest även om man blandar med glass mm. Bara att kämpa vidare för vi är nog inte de första småbarnsföräldrarna som har svårt att få sina barn att ta mediciner.

Max hosta är lite värre ikväll men annars verkar han piggare och har inte kräkts sen igår kväll. Nu återgår ju Tina till sin praktik imorgon så Max blir hemma med mig några dagar. Jag hoppas att jag blir ännu piggare till imorgon för det här kan bli några långa dagar när jag själv inte mår så bra och ska hand om en stackars sjukling till son.

Kommentarer >>
Postat av: Malla

Fy vilken jäkla otur ni haft ett tag..



Jag har ingen tröst men låt ungen äta glass... Eller något annat smarrigt som han gillar...



Min ena var sjuk i 7-10 dagarsperioder under sitt första år.. Ingenting gick ner.. Men ju äldre hon blev, ju lättare blev det att vätskeersätta.. Och jag körde benhårt på "vad som helst är bättre n inget"..



Pok



Mallaskickarorktillerbralla

2009-02-16 @ 12:49:02
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Urban

Aah shit Matte! Nu har ni verkligen otur. Dags att vända på den här steken nu. Snart kommer våren med en pigg Mattefamilj och guldvittring för vårt kära Liverpool både i liga och CL. Krya kompis!

2009-02-16 @ 19:22:10
URL: http://bollfot.blogg.se/
Postat av: Mattias

Malla/

Tack för orkskicket :) Ja du har helt rätt i att vad som helst är bättre än inget! Vi som ännu inte har givit honom nånting sockrigt som glass, saft mm. provar istället nu allt :) Speciellt för att få i honom penicillin men det går sådär. Vi kämpar på!



Ubbe/

Kul att höra av dig Ubbe! Hoppas ni kör på måndagarna ett tag till så kanske man kan få komma upp och flåsa runt lite snart om nån vecka hoppas jag. Du kommer springa i åttor runt mig gissar jag med tanke på min dagsform men det kan jag ta ;)



Ja en spännande vår för vårt Liverpool, helt klart!!

2009-02-16 @ 21:44:43
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: pangis

Men vilken cirkel ni hamnat i! Är det några jag verkligen önskar en fjällhelg nu så är det ni tre! Men hur det än är.. Till slut tar även djävligheter slut.. Hoppas ni ser slutet på sjukdomstunneln snart!

2009-02-16 @ 22:27:25
Postat av: pangis

Buppen var ett år när han fick penicillin första gången.. enda gången han hade öroninflammation.. Jag minns att han fick isglass.. typ piggelin.. Han gillade det bättre än vanlig glass.. ananrs har jag inga råd att ge.. båda mina kids har ätit massor av mediciner så dom vande sig tididgt..tyvärr.. Ös i grabben allt ni kan.. ingen skada skedd.. Säge som malla gör som ni gjort.. ge killen allt han vill:-) Styrka och ork från Närke med!

2009-02-16 @ 22:30:13
Postat av: Mattias

Pangis/

Ja det känns som vi måste göra något roligt i familjen när denna period är över. Fjällresa vore ju härligt men dyrt tyvärr.



Skönt att vi fick ett annat penicillin för nu är det enkelt att få i honom det till skillnad mot för det andra vidriga som inte ens gick att lura i honom med glass eller någonting gott.

2009-02-18 @ 10:53:50
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0