Lyckad kväll

Det blev en trevlig Lördagskväll med Winnerbäcks spelning som höjdpunkten då förstås. Vi åkte först in till Harrys i Gävle med Johan och Maria för att få i oss lite mat och dryck. Det var ju rätt mysigt på nybyggda Harrys men även om jag absolut inte är någon snåljåp så känns det ju lite sådär att betala 200 kr för en middag där man får en liten köttbit och fyra klyftpotatisar som man inte blir mätt på men ölen smakade ju bra!

Sedan buss till Läkerolen där vi träffade Persson och Vicky i baren innan vi sedan tog plats bland ståplatspubliken. Till en början väldigt glest men när Winnerbäck väl körde igång så stod man rätt fast där man stod. Naturligtvis som vanligt hamnade ett gäng 2,10 cm långa människor framför mig och den längsta av dem dessutom med toppluva på sig *tackar*

Jag tycker Winnerbäck gjorde en bra konsert även om det förstås finns en del gamla favoritlåtar som man gärna hade hört. Jag tycker låtarna från nya skivan växte när man hörde dem live och sedan fick man ju njuta av gamla låtar som Varing för ras, För dig, Hugger i sten, Om du lämnade mig nu och som avslutning till min flickväns stora jubel den underbara låten Söndermarken (se klippet nedan).   Låtlistan >>

Efter konserten fick vi hämtning av Roffe och det hade ju varit roligt att ha fortsatt kvällen ute någonstans men vi skulle ju hem till Max där Linda och Jerker väntade. Det hade gått jättebra för Max att vara hemma med dem och det var väldigt snällt att de kunde rycka in som barnvakter nu när Tinas mamma blev kvar på sjukhuset. Vi la oss ca kl 01:30 och vid 06:30 ville vår lillskrutt gå upp så det var bara att bita i det sura.

På Söndagen fortsatte jag med badrummet och på eftermiddagen fick Max vara hemma hos Johan och Maria någon timme och leka med bästisen Theo medan vi fortsatte rusta. Jag målade badrumstaket klart medan Tina skrapade bort den sista tapeten som verkligen inte ville skiljas från väggen. Vi blev alla fall klar där på Söndagskvällen som tur var eftersom mattläggaren ju skulle köra igång på Måndag morgon.

Mest glädjande av allt denna helg var att jag kunde dricka några öl utan att få de här magkramperna igen. Jag var lite orolig innan och tvekade länge om jag skulle hålla mig nykter eller inte. Nu blev jag ju inte direkt jättefull heller men det var jag ju inte senast jag fick det heller så skönt att slippa få ett "anfall" och att få vara ute på lite galej ihop med Tina för en gångs skull.


Avslutningen i Läkerolen, Söndermarken...

Kommentarer >>
Postat av: Persson

härligt du börjar hitta formen inför Barca-trippen

"Om du lämnade mig nu" var bäst tycker jag

...gillade inte riktigt versionen av Söndermarken

2009-12-08 @ 12:19:56
Postat av: Mattias

Japp, det blir öl och varannan vatten i Barca om vi nu kommer lämna tennisbanan/gymmet för någon alkoholaktivitet nån kväll :)

2009-12-08 @ 13:27:08
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja det var bara mysigt o få ha Max för sig själv! Och kul att kunna avlasta er lite så ni fick hitta på lite roligt för er själva med - är så viktigt tycker jag! :-)



Hörde glädjande badrumsnyheter så får gratulera att ni haft sånt flyt, nåja - ni har slitigt duktigt båda två för att komma nästan till mållinjen nu!

2009-12-08 @ 16:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0