Konsertsommaren 2009

Jag valde fel sommar att vara fattig med tanke på alla bra konserter som varit. Det finns ju inte så många artister som kan fylla ett Ullevi eller Stadion numera men denna sommar har flera av dem som kan det vallfärdat till Sverige.

Jag undrar hur det blir i framtiden när Springsteen, Madonna, Roling Stones, Metallica med flera har lagt av för man har lite svårt i nuläget att sia om vilka yngre artister som kan bli lika stora och långsiktiga så att de kan fylla stora arenor?

Robbie Williams, U2 och Coldplay är tre namn som jag kan tänka mig kan fylla stora arenor i en framtid inte alltför långt fram men annars finns det inte så många givna namn väl? Man har svårt att tänka sig att en gråhårig Britney Spears eller en åldrad Johan Palm fylla Ullevi år 2035.

De här tre konserterna svider mest att jag missade:

1. U2 - Ullevi (Juli)
Konserten i Göteborg i högsommarvärmen verkar ha varit nåt utöver det vanliga.

2. Bruce Springsteen - Stockholms Stadion
Detta kanske var sista chansen att ha fått se Springsteen live med sitt klassiska band.

3. Håkan Hellström - Peace & Love, Borlänge
Det hade varit enormt kul att få ha sett den här hyllade konserten nu när jag gillar Hellström.

Kommentarer >>
Postat av: ullisar

det här skrev jag om för ett tag sen! missade coldplay, annars är nog Robbie den enda jag kan tänka mig.



min vinkel var att ingen artist som kommit fram efter 1990 fixar att fylla arenorna. förutom dom ovan nämnda då. fast jag är tveksam till coldplay ändå...!

2009-08-13 @ 16:38:15
URL: http://ullrika.se
Postat av: annami

Jag var på en, AcDc, och den var riktigt bra. Sen stod jag utanför, på Snikens bro när U2 spelade. Ångrar att jag inte gick in. Hoppas på Robbie Williams nästa år.

2009-08-16 @ 13:49:23
URL: http://www.metrobloggen.se/annami

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0