Makalös Liverpoolmatch

Matchen igår mellan Liverpool-Arsenal var nog en av de bästa fotbollsmatcher jag sett på många år och jag blir lite förundrad över hur många fotbollsintresserade kompisar/kollegor/forumkontakter som inte ser en sån här toppmatch! Fel att jämföra men när man har sett en sån här fotbollsmatch så känns Allsvenskan som division 8 i korpen eller nåt.

Efter 4-4 mot Chelsea i förra veckan så trodde man inte sina ögon när slutresultatet igår mellan Liverpool-Arsenal åter igen blev 4-4. En match där Liverpool enligt mig dominerade fullständigt och självklart borde ha vunnit stort men en viss Arshavin tyckte annorlunda! Arsenal utnyttjade sina få målchanser fullständigt efter tre rejäla individuella misstag från Liverpools Arbeloa, Mascherano och Aurelio, suck!
Nytt inlägg
Att Liverpool skulle kunna prestera en sån fantastisk offensiv fotboll utan Gerrard på planen mot Arsenal hade jag aldrig kunnat våga tro men djävlar vad det svider att man inte "dödade" matchen genom att utnyttja några fler av de ca 25 målchanser laget skapade. Starkt av Arsenal att få oavgjort med tanke på deras skador men de hade rejält med flyt igår måste jag säga.

Bäst igår var tvåmålsskyttarna Benayoun och Torres som båda gjorde en helt fantastisk match. Israelen Benayoun är en av mina favoritspelare i Liverpool som enligt mig fått alldeles för lite speltid denna säsong. Kan vara lite ojämn men är enormt kreativ när han vaknat på rätt sida och igår spelade han i världsklass. Beröm också till Dirk Kuyt som även han gjorde en djäkligt bra match igår.

Jag har tidigare hävdat att Liverpool med sina svaga kanter inte är tillräckligt bra för att sno ligatiteln från Man United denna säsong men det tar jag nog tillbaka nu. Det känns bittert att Liverpool haft 4-5 liknande matcher som denna hemma på Anfield denna säsong utan att vinna och det känns för djäkligt att klubben slängde bort en massa miljoner på spelare som Robbie Keane och Dossena i somras. Med tanke på det och att man totalt har dominerat i spelet mot de andra topplagen i år så känns det här som en säsong då vi verkligen hade kunnat ta den där efterlängtade ligatiteln!

Jag känner mig stolt över Liverpools fina spel på sistonde men tyvärr! Grattis Man United!


Glödhete Torres nickar in ett av sina mål!

Kommentarer >>
Postat av: DD

Dom kanske har en ny taktik? Mesta möjliga spänning, dramatik och "mål" för pengarna till publiken???? 4-4 blir ju maximal utdelning på biljettpriser sas. Eller?



2009-04-22 @ 08:57:07
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: wanke

Haha....faan va du går händelserna i förväg:) ..pool e ju utslagen ur Champ.L nu så klart dom fortfarande har chans!! E ju 15 poäng å slåss om!! Å genom att United har mycket skador å har spelat en sisådär 10 matcher mer än pool iår ...så e det på långa vägar klart med pools nuvarande form!!

Sen ärligt förstår jag inte hur du kan klaga över dom tappade poängen där dom dominerat....man har även haft världshistoriens flyt denna säsong å vänt många ggr i slutminuterna...hopplösa lägen ...även om jag vet att dom fört spelet! Men bara för att man fört matcherna så e det ju inte otur att dom förlorat eller tappat poäng...för då skulle ju united vinna varje match! Som fört i alla matcher förutom en mot pool då ;)

2009-04-22 @ 15:14:24
Postat av: Mattias

Tror du blandar ihop ligan med Champions league min vän och eftersom vi precis haft en diskussion om varför du inte vill/kan se Premier League på Canal + så förstår jag inte hur du kan ha en sån klar uppfattning om hur Liverpools och Man Uniteds matcher har sett ut ;)



Sen har du ju rätt i att Liverpool ibland avgjort i slutet precis som Man United ofta gör och att de stora lagen när de tappar poäng allt som oftast har dominerat spelet. Så de flesta supportrar känner väl att deras lag tappat onödiga poäng och glömmer gärna att ens eget lag haft flyt ibland också förstås :)



Kul träning idag även om jag kände mig lite off. Skillnad att möta såna som dig och Fagge jämfört med gubbsen förstås :)



Nu ska jag gräva ner mig nånstans i ett rum långt ifrån Max inatt och försöka sooooova ikapp lite

2009-04-22 @ 19:42:58
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: wanke

Nejdå..jag blandar inte ihop champ.l å ligan ..för jag har sett åtskilliga matcher med både pool å united iår ..även om jag inte själv haft canal plus sen nyår då :)....men har dock sett matcher efter nyår oxå vid varje utgång minst ..å det e ju en del ;)...å jag e nog inte ensam om å tycka att pool lyckats vända å avgöra hiskeligt många ggr i slutminuterna iår..även om dom förtjänat det om man ser till matchbilden :)



Jaa idag var det en jävla fart på träningen,,,å fagge var ju äcklig som vanligt!!Jag skulle även vilja köra på lördagförmiddagarna...faan att det inte e fler som vill det ..det e ju såååkul!!



Jaa du olsson...vi å sömn går inte ihop :)..tänker tillbaka då vi spela tennismatch kl 07.30 en lördag för nått år sen :D heelt sanslöst :)

Faan va jag längtar till det nu ...å jaaa... jag ska köpa bollar ;)

2009-04-23 @ 02:05:31
Postat av: Mattias

Visst skulle det vara roligt med lördagsförmiddagarna men som det varit nu så blir det innebandy för mig ons-tor-fre och min krämpiga kropp mår nog bra av lite vila då. Fast snart är det ju tennissäsong som du skriver och då kan det ju bli spel på lördagförmiddagar eller nåt.



Inatt har jag sovit ikapp lite faktiskt, sååå skönt och välbehövligt! Nu ska det tokjobbas idag! Hörs!

2009-04-23 @ 08:01:45
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Mattias

Läs Erik Niva!



http://blogg.aftonbladet.se/25977/perma/1191314

2009-04-23 @ 08:59:13
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0