Chelsea-Liverpool 4-4

Igår tog årets Champions League slut för Liverpool efter en fantastisk fotbollsmatch som slutade 4-4 mot Chelsea på bortaplan. Jag trodde inte att Liverpool skulle ha någon chans att vända 1-3 från Anfield innan matchstart och med Steven Gerrard skadad kändes chanserna obefintliga. Att påstå att detta var en svängig match där man slets mellan hopp och förtvivlan är nästan en underdrift för det var en helt osannolik match!

Jag var väldigt besviken efter matchen eftersom Liverpool med 2-0 och 4-3 ledning verkligen hade bra chans att skapa ännu ett litet fotbollsmirakel. Samtidigt är man ju stolt över Liverpoolspelarna som visade en otrolig moral utan kapten Gerrard på planen och i det stora hela får man väl erkänna att Chelsea har varit bättre över två matcher. Tyvärr gjorde man en del väldigt billiga misstag defensivt precis som Chelsea vilket förstörde denna kväll.

Brukar inte vilja älta för mycket om domare men igår var den spanske domaren ett stort djävla skämt. Jag vet inte hur många "lätta" frisparkar Chelsea fick med sig denna match då den spanske domaren t ex köpte den patetiska Drogbas filmningar rakt av. Det var inga solklara situationer men vid två av Chelseas mål tog domaren beslut som var till Liverpools nackdel och verkligen kan diskuteras vilket känns lite surt.

Det är bara i fotboll som en spelare (Drogba) kan bli fälld så han ramlar utanför planen och sen filma skada, rulla in på planen och domaridioten blåser av spelet när Liverpool har ett anfall??? Didier Drogba är en grymt duktig fotbollsspelare och jag vet att även vissa Liverpoolspelare filmar ibland men inte som Drogba! Tål honom inte och önskade att Carragher hade gjort en Roy Keane-tackling på honom i slutskedet av matchen!

Vad jag tycker om Rafa Benitez märkliga beslut att bänka Daniel Agger, Reinas målvaktstavla, medelmåttige Lucas Leiva mm. sparar jag till mina Liverpoolforum. Nu är det ligaspelet som gäller igen och jag hoppas verkligen att Man United vinner kvällens match mot Porto så att de får slita på sina spelare lite mer i Champions League framöver.

Idag är det 20 år sen 96 Liverpoolsupportrar miste livet under en semifinal i FA-cupen!

Justice for the 96 - You´ll Never Walk Alone

Kommentarer >>
Postat av: Mourinho

Drogba divemaster



http://www.youtube.com/watch?v=Wf942-ozlbM

2009-04-15 @ 08:53:10
Postat av: FredrikB

Ja, vad säger man?! Jag trodde inte mina ögon när Pool först gick till 2-0 före paus, när Pepe sedan schabblade in Drogbas skarv (det målet blev tyvärr väldigt betydelsefullt) och när Kuyt sedan nickade in 4-3 trodde man ju ett tag att det skulle gå vägen.



Men vi föll med flaggan i topp, helt klart!

2009-04-15 @ 10:14:18
URL: http://fredrikfoto.blogspot.com/
Postat av: DD

såg inte matchen och tur är väl det. hatar filmningar och dommare som avgör matcher till ena lagets fördel....



2009-04-15 @ 10:54:56
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: Tonårsliv by Leonora

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-15 @ 10:59:35
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Mia

Vet du.

T.o.m jag höll faktiskt på Liverpool i går, vilken match!?!?

Men, jag kan inte låta bli att le lite i mungipan... För tänk om det blivit mitt Manch Un mot Liverpool i finalen, jobbigt!

Jag tycker att han, Benayuve, eller vad han heter är som en Duracellkanin...

2009-04-15 @ 11:24:34
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: Mattias

http://www.newcastle-online.org/nufcforum/index.php/topic,60938.0.html Om Hillsbourough

2009-04-15 @ 14:09:25
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0