Vart tog Joey vägen?

I bilen har jag just nu en skiva med lite gamla godingar och bland annat då Europes grymma 80-talsklassiker Open your heart. Djäklar vad man lyssnade mycket på Europe just när de kom fram i mitten av 80-talet.

Jag funderade lite över vart Joey Tempest tog vägen? Han gjorde ju nån soloskiva som jag tyckte var rätt bra men annars är det väldigt tyst kring honom förutom när Europe ibland återuppstår då förstås.

Någon annan dinosaurie som var med på 80-talet och gillade Europe?


Kommentarer >>
Postat av: dinosauriepangis

Japp... och nu fiock jag nostalgikick.. Framför allt påminner mig Final countdown om sommaren 1986!!! Den vildaste sommaren i mitt liv:-)

2008-09-12 @ 11:14:28
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mattias

Den sommaren vill vi höra allt om! :)

2008-09-12 @ 14:58:41
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Honung

Dreamer... Open your heart... Åååååhhhh! Man är en dinosaurie och står för det!

2008-09-12 @ 19:25:03
URL: http://honungsbullen.blogg.se/
Postat av: Fru P

Öhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Här har du den största Europe-dinosaurien som finns tror jag! Moi! Jag kan nog säga att jag är det största fan de någonsin haft. Jag var dödsförälskad i dom o gick t om hem till Ian Haugland när han fyllde år. Lämnade över present o gratulationskort. Fick en kram.



För ett par år sedan signerade dom en comeback dvd samt platta på Kista C där såklart jag stod i kö :-D

Kände mig som en fjortis igen. Skönt!



Ian har jag råkoll på då han bor i mitt gamla neighbourhood.



Joey släppte, som du nämner, ett par soloplattor som var ASBRA! Ett gammalt ex till mig hade alla o jag lyssnade sönder dom.



Joey är mannen med RÖSTEN kan man säga.



Nu tror jag de kör Europe tillsammans igen, med två gitarrister; John Norum o Kee Marcello! Värsta värsta!



Skulle kunna kapa av mig armar o ben för att få se en slutsåld nostalgikonsert med dom. Men kommer det hända?



Open your heart är min favvo-Europe-dänga. Gillar även Sweet Love Child, Carrie (of course för vem dansade INTE till den på klassfesterna), Rock the night o Cherokee!



OJ oj.

2008-09-12 @ 19:53:06
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: persson

jag är ju också europe-diggare och vi skulle ju på dem i kilafors i somras men som du vet så hade jag ju lagt semester-pengarna på annat, lyssnade väldigt mycket på joeys solo-plattor förut och begriper inte varför inte dom sålde mer dom var ju grymma...........ohohooo seven doors hotel

2008-09-13 @ 10:50:19
Postat av: roffe

Dom håller ännu dessa pudelrockande 80 tals killar. Det finns en del hårdrocksband från förr som man aldrig tröttnar på och Europe är en av dessa.



Fick äran att se dom i Gavlerinken för många år sedan..hur bra som helst. Då var det gruppen Dare som var förband..även dom bra.

2008-09-13 @ 11:32:42
Postat av: Jerpa

Jodå, visst har man lyssnat på dem. Har ju även två bröder där de båda såg ut som dessa hårmonster.

Själv lyssnade jag på det jag kom över. Hittade nån kasett på vinden o det följde med överallt. Minns en gång på en bussresa då man hade en FET/Stor freestyle och hörlurar med sån där skumgummikudde utanpå örat. Alla andra hörde bättre än vad man själv hörde så tack för alla nya earplugs. Efter det lyssnade man mer hemma i pojkrummet med högre ljudvolym.

2008-09-13 @ 12:10:16
URL: http://www.jerpa.se
Postat av: Malla

Hahha... Jag spelade, med en dåres envishet Europes...Skivor när jag städade... Ungen och exet kräktes.. Men vad då.. Sket väl jag i... Passa inte galoscherna så fick de städa själva! Basta!



Pok



Mallagillarsatanshögmusiknärjagstädarbralla

2008-09-13 @ 22:37:15
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Mattias

Oj, det var inte bara jag som fortfarande gillar Europe märker jag! Jag minns ju även att John Norum gjorde en skaplig soloplatta med låten Back in the streets som man tyckte var grym!



o så minns jag även att man var lite småkär i hans syrra....Tone!



min kompis Anders E sjöng ju förresten en akapellaversion av Carrie på sin 30-årsfest som jag har inspelat på video......joeys röst var lite vassare

2008-09-14 @ 00:06:46
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0