Nya Idol 2008

Ikväll har vi kikat på de två första avsnitten av årets Idol! Som jag skrev tidigare klarar jag mig bra utan alla puckon som inte kan sjunga och tycker inte det är särskilt roligt heller. Däremot gillar jag att se talanger som överraskar som t ex den där bohemen Lars Ericsson som sjöng Bob Dylan och sen en egen djäkligt skön låt >>  Det är såna auditions som är roliga att se och det är alltid spännande att se hur de duktiga klarar olika musikstilar längre fram i programmet. Sen var ju han Nils som sjöng The Ark djäkligt rolig också!

Angående nya juryn så gillar jag dem! Särskilt den där Anders Bagge verkar vara en cool snubbe. Med tanke på vad de har jobbat med tidigare kan ingen tvivla på deras lämplighet och hittills tycker jag de klarar av att vara elaka på ett lite bättre sätt än den tidigare juryn. Dessutom klarar jag mig bra utan att behöva se Kischti få psykbryt då och då.



Kommentarer >>
Postat av: Janne

Idol kan jag bara titta på när det blir allvar och alla är uttagna. Jag skäms så fruktansvärt för dom som är med och inte kan sjunga att jag måste byta kanal. Kommer aldrig att förstå hur man kan förnedra sig på det viset.



/Janne

2008-09-05 @ 00:31:29
URL: http://janne73.blogspot.com
Postat av: Jerpa

Vi såg det också, och som du säger så lär väl folk förstå att de inte kan sjunga. Ok om man går dit för att spexa o vet att man INTE kan, men att stå helt allvarlig o tro ATT man kan. Sen "Dylan", vilken kille. Var sjukt bra.

för övrigt verkar juryn bra, men den unga killen liknar vinnaren i American idol. Iaf om man kollar då de två finalisterna pratade med "sexgurun". ;)

2008-09-05 @ 13:02:54
URL: http://www.jerpa.se
Postat av: Frippo

Har helt ärligt missat detta. Detta kanske låter konstigt men för att dryga lite, någonting gott kommer ur att bo själv just nu... =)

2008-09-05 @ 15:02:15
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: Mattias

Janne/

Det är ju oftast lite halvpuckon som gör det men jag skäms också. Värst igår var en musiklärare som sjöng bedrövligt och inte inser detta själv. Stackars elever till henne säger jag.



Jerpa/

Har bara sett någon minut av American Idol men håller med att de är lite lika de två. Japp han "Dylan-killen" är väl ingen typisk idol men det ska bli roligt att se lite mer av honom.



Frippo/

Japp nu är du chef över fjärren vet du :)

2008-09-05 @ 17:35:38
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0