Var ligger Uppsala?

Då är det roliga 24-timmarsdygnet (kändes som 24 minuter) i Uppsala över och här är en liten sammanfattning av vad vi gjorde. Persson hämtade upp mig med bilen vid 11-tiden i Sandviken för att åka till Uppsala och möta upp Bodare där. Vi pratade förstås en massa på resan ned och när jag satt och bläddrade lite i en Lundellbok minns jag att Persson sa - "Fan, vad långt det känns! Vart fan har Uppsala tagit vägen?" Jag tyckte också resan kändes ovanligt lång för att vara till Uppsala men tänkte inte mycket på det förrän jag såg skylten där det stod Arlanda 1 mil!!! Bara att vända och nu ser jag framför mig hur många av mina kompisar tänker - typiskt Mattias men betänk att jag läste lite bok och inte var chaufför. Fredde är den mest skyldige förstås, ha ha och komiskt/obegripligt att vi helt missade båda stora infarterna till den lilla byn Uppsala.

Vi vände och det blev bra tajming då vi kom till hotellet samtidigt som Bodare kom med tåget från Stockholm. Vi tog några öl på hotellrummet innan vi gick till O´Learys för att se Liverpoolderbyt och käka lite. Djäklar vilket stort O´Learys de hade i Uppsala och vad mycket Liverpoolare!!! Härligt att sitta där med grabbarna och dricka öl och se Torres stänka in två mål som gav Liverpool segern i derbyt.

Resten av eftermiddagen tillbringade vi på hotellet där vi körde lite musiktävling med Lundelltema då förstås. Det blev lite stressigt men vi hann i tid till konserten som började 19:30. Vi blev lite snurriga på eftermiddagen men var nästan helt nyktra när konserten väl började. Med facit i hand hade man lätt kunnat smuggla med sig en flaska rött eller nåt och njutit av under konserten. Synd att vi inte gjorde det och speciellt med tanke på att vi ändå bara satt som fågelholkar under mellansnacken då vi inte hörde den gode Uffes roliga berättelser.

Efter konserten sprang vi tillbaka till hotellet, tog några groggar och diskutterade konserten. Sedan gick vi ut på krogen Flustret där vi hade djäkligt roligt. Mycket schlager så det kändes lite som att vara på Golden Hits igen!!! Vid 3 tiden stängde krogen så vi gick hemåt. Skönt att sova i hotellets hästensäng och få hotellfrukost innan vi sen åkte hem rätt tidigt igår då Persson hade sin viktiga fotbollsmatch.

Jag har varit väldigt trött både igår och idag o kanske skulle de ha tagit med på Föräldrarutbildningen att bakfylla/trötthet inte är att rekommendera när man har småbarn :) Fast det var det värt och tack grabbar för den trevliga helgen! Tack även till Linda och Jerker som tog hand om Max medan Tina var och sålde lite barnkläder igår!


Kommentarer >>
Postat av: Janne

hahahahaha....men hur kan man missa Uppsalaskyltatrna!?!?!?!. Det går faktiskt inte men bevisligen jo...det går.

2008-09-29 @ 20:13:57
URL: http://janne73.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Ha ha ha! Vi har också missat skyltarna till Uppsala, men jag skyller på dåligt skyltat ;-) Förstår att du var trötter igår, hoppas du är piggare nu iallafall!

2008-09-29 @ 21:36:52
Postat av: Mattias

ju mer jag tänker på det ju mer övertygad är jag om att jag just när vi åkte förbi skyltarna var djupt insjunken i Lundellboken! Så skäms Fredde! ;)

2008-10-01 @ 19:30:23
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Persson

ja du kan ju fundera vad jag var insjunken i.........

2008-10-02 @ 14:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0