Fotbollskväll

Idag spelade Wanke och jag förmodligen säsongens sista tennismatch. Roligt som fan med mycket långa bollar som vanligt mellan oss. Som så ofta förr slutade det också oavgjort med mina siffror först 4-6, 6-2. Längtar redan till Juni 2009 då man får köra igång nästa tennissäsong på grus igen! Då hoppas jag även att Nisses hälar är redo för mycket spel så att man har ett större utbud av partners!

Ikväll ska jag hem till Roffe för att se VM-kvalet ihop med lite kompisar. Viktigt att Sverige får en bra start i kvalet och spännande att se hur 3-5-2 kommer fungera. I mina ögon tycker jag Sebastian Larsson är värd en startpositon till höger men är rätt säker på att Lagerbäck väljer Micke Nilsson där och någon ytterback till vänster på mittfältet.

TIPS: 2-0 till Sverige!

Kommentarer >>
Postat av: Pumba Ferguson

Roligt att de kallar det här för ett nytt offensivt system! Men kollar man på vilka spelare som spelar på platserna så blir det för mig en än mer defensiv uppställning. Endast 3 offensiva som jag ser det, Zlatan, Henke och Kim. Resten är defensiva. 5 rena backar och 2 über defensiva innermittisar... ser inte fram mot någon större underhållning för kvällen.

2008-09-06 @ 18:08:20
Postat av: Mattias

Håller med Pelle och även om man tycker synd om Linderoth så tycker jag Sebastian Larssons inhopp var väldigt positivt och vips fick vi en defensiv mittfältare som kan slå uppspel på Zlatans fötter och vill framåt.



Fast Seb Larsson är väl snart tillbaka i Lagerbäcks märkliga frysbox igen suck



Ja nackdelen med systemet när de väljer ytterbackar på kanterna är ju att Kim, Zlatan och Henke ska göra precis allt framåt och igår var det ju mest Zlatan som blixtrade till någon gång.



Nu när Henke är kapten och ska köra vidare så tycker man lite synd om Rosenberg, Berg och senare även Elmander som kommer få väldigt lite chanser till speltid även om Henke som igår och i mästerskapen är blek som fan!



Nu är det 3 poäng som gäller mot Ungern!

2008-09-07 @ 08:17:10
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Mattias

Fantastisk kameraman igår för övrigt!

2008-09-07 @ 10:43:15
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Pumba

Tror han använde en sån där gammal super8 kamera, kanske därför det inte vart några repriser...

2008-09-08 @ 08:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0