Dog av fetman

För bara någon dag sen kikade min flickvän på nåt tv-program om "världens fetaste man". Nu läser jag precis i tidningen om att just den killen har dött pga hjärtsvikt endast 47 år gammal. I det lilla jag såg av programmet så var han just då en ganska nöjd man eftersom han blev rik på att visa upp sin fetma som nåt djävla cirkusdjur i bur.

När jag såg honom i tv-programmet sa jag till Tina att den där killen inte kommer leva länge till och tyvärr fick jag rätt omgående. Tragiskt förstås och man undrar ju hur i helvete en människa kan tillåta eller tillåtas att vikten skenar iväg till 448 kilo??? Även om detta var ett extremt exempel så är ju övervikt ett enormt hälsoproblem och värre kommer det att bli i framtiden med alla stillasittande ungdomar.


José Luis Garza (Foto AP)

Kommentarer >>
Postat av: pangis

Märkligt att han levde så länge.. Jag har svårt för sånt där.. det där cirkusliknande uppvisandet av en, trots allt, störd och förstörd människa.

2008-10-08 @ 13:04:00
Postat av: Dagens Eko

Jag såg också det där programmet och hade samma reflektioner; att han inte var så villig att gå ner i vikt utan att var nöjd med denna cirkus i bur på turné

2008-10-08 @ 13:34:08
URL: http://dagenseko.blogg.se/
Postat av: Linda

Riktigt tragiskt att de hamnar i den sitsen och sedan inte vill ha seriös hjälp att minska i vikt - för de insett att de tjänar duktigt med pengar på att se ut som de gör.. Såg också programmet och är inte särskilt förvånad att han trillade av pinnen, var ju rätt väntat..

2008-10-08 @ 14:03:11
Postat av: David E-G

Sjukt var ordet... En gåta att han levde så pass länge och det går utöver allt mitt förstånd hur man kan låta det skena iväg sådär. Leva i en säng liksom?!

Men en sak kan man ju konstatera i varje fall. Kärleken har inga gränser då killen helt otroligt nog hade tjej?!?!?!??! :p

2008-10-08 @ 14:17:40
Postat av: Panna

Det var iofs inte han som var med i programmet. Den killen hette Manuel...

2008-10-08 @ 17:47:51
URL: http://awishfornormality.blogg.se/
Postat av: M

Sjukt. Såg också det programmet. För det första förstår jag inte hur man (trots att man är en stillasittande ungdom) tillåter vikten att skena, och sen att man tvivlar på att gå ner i vekt pga. pengarna..

2008-10-12 @ 14:38:33
URL: http://ebajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0