Snöstorm

Några av de bloggar jag läser har redan nämnt detta om snöstormar men jag gör det också. Nu är det alltså 10 år sedan Gävle drabbades av "Århundradets snöstorm" som alla fall säkerligen var den värsta som jag kommer uppleva under min livstid.

Jag minns den Lördagsmorgon när snöovädret hade börjat då vårt innebandylag skulle spela bortamatch mot Borlänge. Vi körde några hundra meter med bussen innan vi satt fast och när vi sen fick rapporter om hur det såg ut på vägarna så var det ju omöjligt att åka. Detta förstod nog varenda människa utom Borlänges lagledning och innebandyförbundet som gav segern till Borlänge med W.O! Jag minns en av polarna i laget som kämpade sig in till Gävle för att gå på fest med tjejen och blev sen kvar där hos paret som hade festen i tre ytterliggare dygn innan de kunde ta sig hem till S-viken.

Även om jag inte trivs alltför bra i snö och kyla så vore det ju trevligt om det alla fall kunde bli riktig vinter i December/Januari på vintrarna framöver. Idag har vi förresten köpt en barnpulka till Max så nu har vi något roligt att göra på dagarna här framöver bara han blir helt frisk och snön ligger kvar.


Kommentarer >>
Postat av: roffe

ja så mycket snö som det kom då lär väl aldrig hända igen. Men häftigt var det iaf. Folk körde skoter mitt på torget i gävle...coolt.



Ditt minne är inte intakt. Den matchen mot Borlänge blev inte W.O. Men det var jäkligt nära att det blev så. Efter att Flugan kört fast bussen vid OK macken så satt jag i tele mest hela tiden med Borlänges tränare (Polo) och en massa andra innebandyfolk. Polo ville ha W.O men jag vägrade förstås. Ringe runt till IB folk i hela detta avlång land och surrade till om med med Lasse Granqvist som då var med i IB förbundet. Efter många turer så blev det till slut att domarna satt fast i snön och dom ställde in matchen = Polo sur :)



Den uppskjutna matchen vann vi sen med 4-3 och Pelle J var dominant då jag fick sätta honom som back...tror han gjorde tre mål eller nåt sånt.

Men kul som tusan att tvåla dit den sure Polo..hehe

2008-11-25 @ 21:54:14
Postat av: Mattias

ha ha, ja du ser! Jag minns ju knappt vad jag gjorde för en minut sen så det var bra att du rättade mig Roffe :) Hur kunde jag glömma det där med domarna för nu minns jag det solklart.

2008-11-25 @ 22:53:42
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Nina

Alltså, jag har verklgien blivit så konstig...



JAG ÄLSKAR JULEN OCH SNÖN!! Har aldrig gjort det förr...



Jag måste ha blivit så jäkla gammal juh... :)

2008-11-26 @ 07:41:38
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Mattias

Jag har ogillat julen under några år men nu när vi har fått Max känns det roligare med jul igen.

2008-11-26 @ 10:43:50
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Frippo

När va det där? Nu, i nov 98?

2008-11-26 @ 10:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0