Ny vecka

Det blev ännu en lugn helg då Lördagen mest bestod av en massa fika då både Tinas och mina släktingar var här på besök vid olika tillfällen för att "fira" min födelsedag. Roligt för Max att träffa kusin Milton förstås och senare på dagen fick han busa lite med Linda och Jerkers vovve Ozzy. Väldigt roligt att se Max och vovven bråka om vem som skulle tugga på hundbenet, ha ha.

Jag har kännt mig lite uttråkad, frustrerad och less delar av denna helg vilket beror på lite olika orsaker som jag inte tänker älta om i bloggen. Nu är det alla fall ny vecka och saker och ting känns lite bättre idag. När jag känner mig lite nere så är träning den allra bästa medicinen och denna vecka ska jag försöka träna så mycket jag bara kan!

Min rygg är rätt paj just nu men jag ska försöka stretcha en massa i samband med mina träningar för då brukar det kännas bättre. Tyvärr är det svårt att få bort det ryggonda när man tillbringar flera timmar varje dag i en dålig hukande ställning där man går runt med den "Vill-träna-gå-fanatiske-Max" eller måste vagga den sömnvägrande 12-kilos klunsen till sömns på kvällarna.

Jag ska även försöka börja styrketräna lite här hemma med situps, armhävningar och även övningar där man kan förena nytta med nöje genom att inkludera Max. Benböj med honom framför sig är ju en bra övning som han tycker om har jag märkt. Det var en artikel i Metro idag om styrketräning i hemmet med bebisar så den ska jag lusläsa och kanske få lite bra tips. Om någon har bra tips på övningar inom denna kategori så varsegoda att kommentera!

Vi har väl inga större planer för veckan annars. Tina pluggar hemma även denna vecka så jag har tillgång till bilen. Så en dag ska jag och Max nog till Köpis i Valbo och strosa runt lite och sen får vi se om det blir babysim på Onsdag igen. På Fredag har den Öppna förskolan nyöppning efter flytten så då gör vi nog ett besök där gissar jag.

Kommentarer >>
Postat av: Mattias

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.5681450

2008-11-17 @ 18:27:44
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha ja, de är tur att Ozzy är så snäll att han inte gör något dumt när Max får för sig att sno benet ifrån honom! -skratt-



Du får allt träna upp ryggen, styrketräning med bebis lät ju som en fiffig lösning - om nu Max går med på att vara redskap! ;)

2008-11-18 @ 16:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0