Lördagsmorgon

Då är det helg och denna Lördagsmorgon har Tina gått upp med Max så jag hade chansen att ta en efterlängtad sovmorgon men självklart var jag inte i närheten av att kunna sova länge då. Hur som helst så har Max alla fall sovit rätt bra mellan oss de sista nätterna mellan kl 00-05 utan att vakna och sömn fem timmar i sträck räcker ofta bra för oss småbarnsföräldrar. Istället passar jag på att sitta lite vid datorn som jag alltid gjorde förr på helgmorgnarna innan vi fick Max.

I början av veckan kände jag mig rätt less på hemmapappalivet men de senaste dagarna har allt känts mycket bättre igen. Jag och Max har myst och lekt en massa förstås, tagit någon promenad och sen så har min mamma och svärmor varit förbi någon dag och avlastat lite grann vilket ju alltid är uppskattat.

Hälsomässigt har det också varit en helt ok vecka då jag har tränat innebandy Mån, Ons, Tor, Fre och nästan lyckats hålla mig från sötsaker och skräpmat hela veckan. En dag bytte jag däck åt svärmor och blev bjuden på fika med två munkar samt att vi käkade en kebab en dag i veckan men annars en bra vecka kostmässigt! Nu är det ju helg och vi mumsade förstås smågodis till idol igår men kan vi hålla igen i veckorna så är det ju alla fall en klar förbättring för oss sockermonster.

Apropå Idol så hade jag verkligen inga höga förväntningar på det programmet igår då jag tycker det är rätt trist numera. Faktiskt så var flera av idolerna bättre än jag förväntat mig och det kändes rätt bra att det var Lars som åkte. Jag hoppas Alice eller Kevin tar hem hela tävlingen till slut. Nästa gång måste den scenoduglige Robin B åka ut men småtjejerna har oftast makten i landet vad gäller idol så man vet ju aldrig.

Idag ska vi hem till Tinas syster på lite kalas eftersom Linda har fyllt 26 år i veckan. Stort grattis Linda! Förutom det har vi nog inga särskilda planer tror jag! (Förutom Liverpools match) Jag är ju ingen stor fan av musikalfilmer men vi har alla fall Mama Mia "hemma" som vi kanske kikar på ikväll om vi inte träffar några kompisar eller gör nåt roligare.

Trevlig helg!

Kommentarer >>
Postat av: pangis

Mamma Mia är klart sevärd..fellgodd, bra musik och ganska kul.. Idol är något jag dissar men jag tittade lite med dottern igår och måste säga att Alice sjöng klockrent och ägde scenen.. Han Lars var mest en fjant alldeles för upptagen av sig själv. Den mörkhåriga Robin och Kevin var även de ett snäpp bättre än övriga.. Hoppas någon av de tre vinner.. jag tänker inte titta på några fler program:-)



trevlig helg till er alla tre

2008-11-08 @ 12:31:00
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Frippo

Musikalfilmer , ja du vet vad jag tycker...

Idol, ja du vet vad jag tycker... Klarat mig fortfarande förresten. Där och isprogrammet.

Hälsomässigt, önskar jag va lika duktig som du.. usch , jag har förslappat mig så fullständigt så jag tycker det är jobbigt att höra om träning.



2008-11-08 @ 16:39:52
Postat av: Mattias

Frippo/

Med tanke på hur jag belönar mig på helgerna så är allt nyttigt i veckorna som bortblåst kan jag berätta :(

2008-11-10 @ 10:15:02
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0