Inför resan

Bara tre veckor kvar tills vi åker till Lanzarote och det känns förstås kanon! Tina lyckades hitta en bra resevagn till oss via blocket för fyndpriset 200 kr! Det är en sulkyvagn av märket Carena och kommer nog bli perfekt att ha som resevagn. Passet till Max bör också vara klart nu och sen så har vi bokat hotell i Arlanda natten före vi åker med parkering i deras garage hela veckan vilket också blev perfekt. Skönt att inte behöva gå upp kl 2-3 på natten för att åka till Arlanda utan vi får en mer normal natt (om Max vill) innan vi åker.

Nu gäller det bara att kolla upp lite vad man ska ha med sig och framförallt vad Max ska ha med sig! När det gäller sånt så har jag en flickvän som har bättre koll än de flesta så det känns tryggt. Det blir mycket packning till Max med tanke på barnmat, blöjor och en massa annat men så är det ju att resa med små barn. Längtar enormt mycket efter sol och väme just nu så det ska bli helt underbart att åka iväg mitt i den svenska julstressen som jag inte är så förtjust i.


Kommentarer >>
Postat av: Anonym

Vad härligt att få resa iväg och njuta av solen. Hade också gladerligen åkt iväg under den värsta julstressen.



Ja, människor som Christoffer Linde gör att man får perspektiv på saker och gnället blir lätt trivialt.

2008-11-17 @ 17:10:01
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: DD

Låter nice med en resa. Det brukar gå bra att resa med småttingar. Dom sover bort resan och mår så gott när dom är där.



Glöm inte napp och nässpray till flygresan!!!



Nope Mattias - inte normal den här heller..=(



2008-11-17 @ 18:41:56
URL: http://devilshlydivine.blogg.se/
Postat av: pangis

Det finns massor med barnmat att köpa och vanlig mattaffärer.. Nestlé finns i alla länder..blöjor med. Napp och nässpray är ett bra råd ja..



Ni får nog en härlig vecka..

2008-11-17 @ 18:56:11
URL: http://www.pangbruden.blogspot,.com
Postat av: Nina

Aaaahhh...åh vad härligt. Inte ett dugg avis.... åh, det skulle sitta gött med en sån resa nångån i vår för oss känner jag. Har inte kunnat njuta av denna sommar så mycket...



Hoppas ni får det tvärgött! Drick en bärs åt mig...

2008-11-18 @ 10:58:54
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Linda

Är allt avis på er som ska åka till värmen! De kommer nog gå jättebra ska ni se, är väl pirrigt första gången när man reser med barn förstås.



Gått så fort också, snart är ni på resande fot ju!

2008-11-18 @ 16:17:22
Postat av: Fru P

NÄMEN!!!!! Shit va skönt. Åh va jag skulle vilja åka utomlands nu. Mitt i det här gråa o trista.



Packning till Max lär ju bli mega. Så är det bara. Det blir rätt skönt sen när barnen blir blöjfria så man slipper tänka så mkt.



NÄr jag o Äldsta drog till Grekland i somras så behövde jag bara tänka på kläder liksom. Hur soft som helst.



Kram!!!!!

2008-11-18 @ 21:18:18
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Dagens Eko

jag vill med åka till solen och värmen.

2008-11-19 @ 10:02:42
URL: http://dagenseko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0