Första gången

Inatt har Max sovit borta för första gången och glädjande nog gick det kanonbra denna gång! Vi skjutsade hem honom till mormor och morbror Tim igår eftermiddag. När vi kom hem hann vi med att förbereda vår kommande utlandsresa lite och så gjorde Tina lite julmysigt här hemma innan vi sen bara tog det lugnt resten av kvällen. Vi kikade på tv, frossade godis och hade skönt vuxenmys innan vi sen kunde sova helt ostörda en natt! Så djävla skönt! 

Man blir glad för det lilla som småbarnsförälder och även om det kändes lite konstigt och tomt här hemma utan vår Max så var det ju så ljuvligt att få lite vuxentid ihop för mig och Tina. Även om vi bara har ett barn så har detta året ju varit en stor omställning då man ofta saknar den egna vuxentiden ihop främst pga att Max är lite strulig på kvällar/nätter.

Därför kändes det så skönt att det gick bra denna gång med översovningen. Max hade otroligt nog sovit fantastiskt bra. Han somnade tydligen i knäet på 12-årige morbror Tim vid 20-tiden och vaknade sen vid kl 23 då han var ledsen. Fast efter att Tinas mamma tröstat honom lite så somnade han om. Sen hade han trots massor av vändningar i sömnen mm. inte vaknat och sov ända till kvart över åtta på morgonen!!! Kan detta vara början på en ny sömnigare Max-era tro?

Vi hämtade hem Maxen på förmiddagen idag och tänk att man bara på en natt kan längta så mycket efter en liten varelse. En ljuvlig känsla att hålla honom i famnen igen och nu hoppas jag bara Max seglivade förkylning kan gå över för han är inte på topphumör idag vår lilla snörvliga skrutt.

Idag är det första advent och det är väl inget jag bryr mig särskilt mycket om. Det är julskyltning på stan men att gå runt där i duggregn och lyssna på julsånger är inget som lockar mig. Tina ska ha nåt klädparty här hemma med lite andra småbarnsmammor och själv ska jag så småningom bänka mig framför Tv:n då det är supersöndag på Canal plus med två högklassiga fotbollsmatcher!

Kommentarer >>
Postat av: pangis

Fortsätt med sånt, det är oerhört viktigt att få tid tillsammans under småbarnsåren.. Att få sova, ägna sig åt varandra eller bara vara. Det är även viktigt att få längta efter sina troll ibland. Man blir helt enkelt en bättre förälder! F.ö är han årets sötaste tomte eran Max:-) Snart ett år va?? Wow

2008-11-30 @ 19:40:39
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Fru P

Åh! Det är så sant som Pangis säger. Fortsätt med sånt! Det är guld värt! Alla mår bra av det, Maxen, ni och barnvakten ;-)



Ett barn som inte sovit borta något från sina föräldrar kommer ha det jättesvårt senare i livet med att sova borta, klassresor etc.



Viktigt också att du o Tina gör saker på tu man hand... man ska vårda det vuxna i familjen också.



Och så såg jag tomtebilden på din lilla filur. Herrejesus. Sötaste tomten jag sett iaf.

2008-12-01 @ 08:55:42
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Mattias

Japp, vi är helt överrens och jag hoppas vi kan få till det ännu bättre med barnvaktsmöjligheter i framtiden.



Kul att ni gillar vår "tomte" ;)

2008-12-01 @ 11:03:58
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0