Vidrig sjukdom

Det mesta som händer just nu i livet överskuggas av det som min flickväns mamma får gå igenom. Det har varit några tuffa veckor för henne sen hon upptäckte en stor knöl vid äggstocken som senare visade sig vara massor av knölar. Tinas mamma har hela tiden varit övertygad om att det är cancer och i Söndags när hon besökte oss så såg det ut som hon var gravid eftersom magen svällt så mycket. Tyvärr har det visat sig att hon hade rätt i sina farhågor om cancer och igår opererade hon bort livmoder, äggstockar mm. Tinas mamma är ju bara 48 år och det känns alltid extra märkligt när någon såpass ung drabbas av detta.

Nu väntar en tuff, jobbig tid framöver då hon ska gå igenom cellgiftsbehandlingar och kanske någon ytterliggare operation. Vi kan bara hålla alla tummar för att allt går bra och jag får försöka att på bästa sätt att stötta min kära flickvän och hennes syskon så att de i sin tur orkar stötta sin mor i den här kampen mot den vidriga sjukdomen som tog min pappas liv alltför tidigt för några år sedan.

Kommentarer >>
Postat av: pangis

Man finner inte ord. Hon är ju bara några år äldre än mig. Vad fruktansvärt! Både KP och min exman har mist en förälder i samma sjukdom, så jag har ett hum om vad ni går igenom. Håller tumamrna för er och skickar massa styrka i tanken så ni orkar!

2008-05-07 @ 10:39:04
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Linda

Tack för dina ord! Tur Tina har dig, är så glad för det! :-) Förstår att det river upp gamla minnen för dig med nu med allt som händer, du får såklart också vända dig till oss för att ventilera dig - det är nog nyttigt om inte annat. Stor kram till dig med!

2008-05-07 @ 10:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0