Tidig morgon

Vaknade kvart över 3 inatt och kunde inte somna om så lika bra att tassa ner för trappen för att se NHL-hockeyn. En jämn finalmatch där Pittsburg till slut vann med 3-2 på sin hemmaplan. Detroit slarvade lite mer än tidigare och spelade rätt dåligt i Powerplay denna match. Bäst i Detroit var för övrigt Johan Franzén som också gjorde ett snyggt mål. Väldigt intressant att höra intervjun med Gary Roberts i första periodpausen där han berättade lite om svenskar han spelat med mm. Nu blir det en spännande fortsättning och på sätt o vis roligt att Pittsburg gör lite match av finalserien.

Inslag i amerikansk TV om Niklas Kronwall och hans "Open ice hits"

Trots att jag sett NHL-hockeyn är jag på jobbet två timmar före de andra och efter detta blogginlägg ska jag jobba undan så mycket jag bara kan på förmiddagen. Sen tar jag förmodligen ledigt både på eftermiddagen idag och imorgon vilket ju blir härligt då solen skiner!!!



Kommentarer >>
Postat av: persson

nu har jag också sett matchen och det är helt sjukt vad bra Franzen är

2008-05-29 @ 09:48:06
Postat av: Pumba

Det är märkligt att man kan ha så svårt att kliva upp runt tiden 6.30-8.00 när både 2 och 3 ringklockor vrålar. Men när man läst att det är en nhl match som börjar kl 03.00 då vaknar man av sin egen "inre klocka" utan problem och pigg och glad...
Inatt vägrade jag dock gå upp då jag hade på känn att pingvinerna skulle vinna och jag har en lång tuff dag framför...

2008-05-29 @ 11:44:15
Postat av: Mattias

Japp, Franzén var grym!!

Pumba/
Ha ha ja i ditt fall ska det väl till en stanley cupfinal för att du ska vakna utan problem ;) Har du ko-klockan kvar???

2008-05-30 @ 04:42:42
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Pumba

Ko-klockan råmade för sista gången strax efter Lillsved. en välriktad knuten näve träffade den stackars kossan rätt över ryggen så att ben, svans och kropp for åt alla håll. Den charmanta melodin hittade inte rätt ton läge efter den omgången...

Såg precis de sista 7 som inte fick följa med Frankrike till EM, känns som att de flesta aav dem skulle varit ordinarie i svenska elvan..

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3244&a=774203

2008-05-31 @ 12:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0