Solig helg

Lördag
Vilken underbar Lördag det blev med riktig sommarvärme och vi fick en hel del gjort här hemma dessutom. Det kändes väldigt också med tanke på vädret att vi inte valde att sitta i en bil halva lördagen för att åka ner på elevträffen på Lillsved. Pelle ringde dessutom och berättade att det var väldigt lite folk där ute från andra klasser också så jag missade inget speciellt. Fast en sommardag i Stockholm hade ju förstås varit underbart på många sätt också men det hinner vi med senare i sommar!

Vi tillbringade största delen av vår lördag hemma i den lilla trädgården. Jag klippte gräs, körde bort jord, sådde nytt gräs bland annat medan Tina oljade lite utemöbler och rensade rabatten mm. Undrar om jag börjar bli vuxen till slut när jag kan tycka att det är roligt att "greja i hemmet" hela dagar numera??? Mot kvällningen blev det grillpremiär på hemmaplan för oss och som så ofta förr blev det Fläskfilé, Potatiskrocketter och Grönpepparsås. Jag tog en kall öl i värmen och lite vitt vin till maten. Märkligt hur extra gott det blir med öl/vin när solen gassar på och man längtar ju lite efter att sitta på uteservering senare i sommar. Fast inte här i S-viken där utbudet av mysiga uteserveringar är lika med noll tyvärr!

Maxen hade också en ganska skön dag där han spenderade mycke tid i vagnen där han trivs. Efter sin sedvanliga fasperiod på kvällen så somnade han sen i sin egen säng igen och det gick bra igen!!! Max har börjat med lite konstiga ljud nu där han låter lite tjejig typ som en häst i målbrottet eller nåt, ha ha. När det gäller mat så är fötterna fortfarande mycket godare än potatis och morötter som vi nu provat med.



På kvällen kikade vi lite på Körslaget som inte direkt är nåt av mina favoritprogram men duger att ha på då man oftast har fullt upp med Max den tiden på kvällen. Jag noterade alla fall Gry Forsells genomskinliga klädsel och uringning och sa genast till Tina att nu kommer vissa tittare att "rasa" som det heter på kvällstidningsspråk. Vilka är egentligen de där donkarna som orkar bemöda sig om att ringa in och klaga till tidningar, TV4 om en sån sak???



Söndag

Inte lika kanonväder men ändå hyfsat så vi tog en förmiddagspromenad till Prix för att köpa lite muttrar mm. så vi kunde laga vår hypermoderna handjagare som vi klipper gräset med. På eftermiddagen åkte Tina, Max och hennes syskon in till "mamma" på sjukhuset för ett besök.

Själv åkte jag till Storvik för att göra årsdebut på tennisbanan mot Wanke, min evige rival! Djävligt roligt att komma igång med tennisen även om det kändes rätt ovant. Efter ledning med 5-1 i första set kändes allt kanon och jag hade nog redan börjat fundera på någon fyndig matchrapport i bloggen om min förkrossande seger när allt rasade!!! Både Wanke och jag är oftast som bäst när vi har hopplösa underlägen och nu gjorde han en jättevändning och vann setet med 10-8 i Tiebreak!!! I detta Tiebreak ledde han med 5-0 då jag vände och hade flera setbollar men ibland är jag ju bara för usel på att avgöra och blev därmed straffad brutalt av Wankovic! I andra spelade han klart bättre än mig och vann med 6-2 så det blev förlust med 2-0 i årets första match. *tungt*

På kvällen hade vi besök av Tinas syster Nathalie som sov över hos oss. Vi kikade mest på tv på kvällen och käkade lite varma mackor. Vi tittade lite på Tv-programmet Sanningens Ögonblick som jag inte hade sett så mycket av tidigare. Lite sjukt program på sätt och inget jag kommer följa slaviskt men lite småroligt med vissa pinsamma frågor som ni kan se exempel på via länken. Igår dök det upp en del obehagliga frågor som inte kan ha vart så roliga att svara på. Inte så kul som tjej kanske att bekänna för tusentals tv-tittare och inför sin mor att man samma dag har haft sex med fler än två killar eller att man är rädd för att se ut som sin mor när man blir äldre. Förnedrings-tv brukar många tycka men o andra sidan är det ingen som släpar dit deltagarna med våld heller så de får skylla sig lite själva helt enkelt.

Inga speciella planer för denna vecka förutom att vi ska fortsätta försöka sälja lite prylar via blocket och så. Förhoppningsvis blir vi av med Tinas soffor ikväll vilket ger lite välbehövliga pengar till vår skrala kassa inför sommaren. Nu ska jag vara lite social och sätta mig o titta på när mina kollegor äter princesstårta här på jobbet.

Kommentarer >>
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

det har verkligen varit kanonväder hela helgen!

2008-05-12 @ 11:59:27
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Tina

Dem är riktiga gottegrisar på ditt jobb.. ;-)

2008-05-12 @ 12:50:43
URL: http://tiniwinisen.blogg.se
Postat av: Frippo

Ajajaj,,, du ligger också under i tävlingen... Skärpning krävs på båda nu...=)

2008-05-12 @ 13:21:51
URL: http://frippo75.blogg.se
Postat av: wanke

Nämn tid å plats å jag e med igen på en match :) Faaan va skönt att grussäsongen e igång igen ;) Tur man har morgonpigge herr olsson att spela mot :) folk lär ju fundera ibland när vi står å matchar en lörd/sönd morgon runt kl 08 :D men vi triiivs :)
sååjjjaaa 1-0 till the oldie ;)

2008-05-12 @ 17:58:52
Postat av: Mattias

Japp det är perfekt att vi är så morgonpigga Wanke och kanske denna sommar man kan få med dig ut på en Pay and Playrunda i Högbo vid 6-7 tiden en sommarmorgon då det inte är nå folk som ser våra sorkslag! Fast tennis prioriteras förstås!

Synd att du är singel och har slutat med ostkrokar för nu är du smärt igen och hinner alla bollar som vanligt din orm! ;)

2008-05-13 @ 09:24:38
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0