Synd Brynäs

Jag, Persson kikade på hockeyn hos Roffe igår och fick se Brynäs nästan nästan ta tre poäng mot Mora på bortaplan. Brynäs 18-årige målvakt Markström var fantastisk igår och skotten 50-15 till Moras fördel säger ju en del om hur svårt Brynäs hade det i spelet. Så följaktligen kan man egentligen inte protestera mot att Mora fick poäng men fan vad snöpligt det kändes att släppa in kvitteringen med bara sekunder kvar. Framförallt med tanke på att den forne VM-spelaren Månsson dessförinnan misslyckats med att göra mål i tom kasse när han kommer en mot en vilket förstås var bedrövligt gjort!!! Sen har jag lite svårt att förstå vad Brynäsförsvaret gjorde vid sista målet och varför säkerhetsrisken N Angell fick spela i slutminuten?

Något annat jag inte riktigt kunde förstå är hur Widings idiotiska tilltag ändå kunde rendera i 7 minuters boxplay!!!!! Det är ju att straffa ett lag som om en spelare utfört en våldtäkt på planen eller nåt när det nu handlade om en djävligt onödig crosschecking i ryggen framför mål vilket ibland sjukt nog inte ens leder till utvisning. Vad jag menar är att Widing självklart skulle haft 2+2 eller 2+10 eller nåt men inte matchstraff och 7 minuters boxplay för laget! Brukar väldigt sällan vara enögd när det gäller domare mm. men det tyckte jag var märkligt.

Jaja med tanke på hur Markström räddade Brynäs igår får man väl ändå vara nöjd med en poäng även om det svider. Brynäsarna kämpade tappert som fan men spelade inte bra framåt. Förutom Markström även beröm till det gamla gardet Sjödda, Ove och Dackell för deras insats igår. På Lördag är det ännu en superviktig match då Malmö står för motståndet!


Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0