Sportsurr

Bandyfinalen
Oj vilken usel insats SAIK gjorde i finalen. Herregud vad man måste gräma sig som bandyspelare när det finns en enda match som ger stor uppmärksamhet och gäller något och så gör man årets bottennapp just i den matchen. Helt bedrövligt spel av SAIKs försvarsspelare igår måste jag säga. Vet inte hur många av Edsbyns mål de bjöd på genom att slarva långt hem på egen planhalva. Sen att den där Daniel Eriksson (icke Zeke) var värdelös hade jag redan hört av mina mer bandyintresserade vänner och nu fick jag se det själv ordentligt också. Man får hoppas alla Sandvikare som åkte ner hade en rolig fylla alla fall och det är säkert en väldigt rolig tillställning att vara på kan jag tänka mig. Den spelare i SAIK som kan få godkännt är ju Patrik Nilsson som verkligen slet som ett djur för att vinna. Nu försvinner han säkerligen till Ryssland och då behöver SAIK både värva anfallsspelare och försvarsspelare. Vi får se hur det går med det. Nästa säsong spelar de i nya hallen och blir det lite drag där kanske man någon gång ska pallra sig ner till Jernvallen, vi får se.

Den bandyspelare som ändå måste må allra sämst är ju Västeråsspelaren Micke Karlsson som brände så mycket chanser i semifinalerna mot Edsbyn. Vid läge 3-0 i avgörande matchen och 20 minuter kvar missade han ett friläge i bandy vilket är snudd på omöjligt. Med tanke på det och att Edsbyn låg under med 3-0 mot VSK med kvarten kvar känns det sjukt att de står där som vinnare igen men men.

Liverpoolvinst
Igår tog Liverpool sin sjunde raka seger då Reading besegrades på hemmaplan med 2-1. Rafa Benitez tycker sig ha hittat "sitt" spelsystem nu och kör vidare med 4-5-1 vilket ju har fungerat väldigt bra. Dock måste jag säga att i match efter match så visar Kuyt att han inte är någon bra yttermittfältare/forward heller men får ändå fortsatt förtroende. Där måste det absolut värvas till nästa säsong. Mascherano gjorde sitt första mål för Liverpool igår och det gjorde att man jublade extra högt här hemma i soffan. Hur West Ham kunde ha honom på bänken stundtals är ju bara en enorm gåta och nu när han dessutom börjar bli bättre framåt så har ju Liverpool värvat en riktigt världsspelare i honom. Skrtel, Carragher som mittbackar känns också väldigt bra just nu vilket är skönt då stackars dansken efter sin långa skadeperiod nu fick beskedet att han måste operera sig!! Nästa match i ligan är matchen med stort M!!!! 14:30 nästa Söndag åker Liverpool till Old Trafford för möte med Man United!!!

Champions League
Apropå Liverpool så lottades ju kvartsfinalerna i Champions League i Fredags. Det blev Arsenal som föll på Liverpools lott och oj oj oj vilka matcher det kommer bli! Ingen drömlottning på nåt sätt och jag hade nog hellre sett Liverpool få möta Barcelona igen faktiskt. Hur som helst så blir det förstås riktiga höjdarmatcher och vi får se hur Roffes och mins vänskaps påverkas nu när de även kommer mötas i ligan mellan mötena i CL! ;)

Hockeyslutspelet
Att Timrå är på väg att krossa Modo rejält var lite överraskande. Annars är det ju inga konstigheter att Linköping, HV71 kommer ta hem sina serier med 4-1 eller 4-2. Färjestad och Frölunda kommer bli spännande att följa då det nog kan tänkas bli sju matcher i den serien. För övrigt kan jag fortfarande inte sluta gräma mig över att Brynäs ännu en gång inte är med i slutspelet men man var ju o andra sidan inte ens nära. Nu gäller det ju att hålla sig kvar och till nästa helg börjar kvalserien, brrrrrr!

image72

Kommentarer >>

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0