Rätt låt vann

Det blev en trevlig schlagerkväll här hemma igår då vi ju hade lite kompisar med deras bäbisar på besök. Käkade lite först innan vi sen såg schlagerfinalen. Roligt att få se Johan och Marias lilla Theo som förstås mest sov hela kvällen. Tänk att det känns så ofattbart att Max nyligen var så där liten! Även roligt att se Jonny och Lenas lite större Ebba som ju fyller 1 år i slutet av April. Hon var så himla gullig och det är spännande för mig som haft nada koll på hur barn är i olika åldrar att få tänka sig in i hur Max ungefär kommer att vara i höst när jag är pappaledig.

Själva finalen i Globen tycker jag var bra. Tack och lov för det här med kvaltävlingarna vilket alltid innebär att finalen numera håller bra kvalité. Jag kände mig lite kluven om jag höll på BWO eller Charlotte Perelli men Hero är en lättlyssnad bra schlager så helt ok att den vann. Både Sanna Nielsen och BWO hade säkert haft bra chans att ha vunnit om de tävlat i fjol med dessa låtar gissar jag.

Björn Gustafssons nummer igår med YouTube-grejen var ju rolig på sätt och viss men oj vad många äldre som inte fattade "själva grejen" kan jag tänka mig. Självklart är Björn G en lysande komiker och har ju gjort succe men han är nu i det stadiet där han knappt behöver vara rolig så skrattar folk ändå. Det blir spännande att följa honom framöver hur som helst. Över-ironiska Nour som intervjuare däremot hade jag kunnat vara utan i årets melodifestival.

Vi körde en tipstävling här hemma precis som ifjol när Perra o Anders var här med sina familjer. Den som kom sist skulle få anordna en ny fest lite längre fram i vår bestämde. Jag skötte mina kort väl men Tina misslyckades med tipset så det blir ännu en liten fest här hos oss så småningom :) Vi grabbar tog en grogg och drack några öl men det var ändå en lugn kväll som dessutom avslutades ganska tidigt. Skönt idag förstås då man är pigg och slipper vara bakis! Tack för presenterna vi fick även om det var elakt av Jonny o Lena att komma med ca 10 kg godis! Nya livet börjar näst nästa vecka eller nåt!

image73

Kommentarer >>
Postat av: Linda

Ni
verkar haft mysigt! :) Du... jag kan ta godiset jag om du stör dig så mycket på det! Ha ha ha!!

2008-03-16 @ 18:31:42
Postat av: Fru P

Oj sikken trevlig kväll ni verkar ha haft :-)
Jag är supernöjd med finalen.

2008-03-16 @ 20:37:01
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Anonym

Själv är jag mest tacksam över att inte Nordman vann.. :-) härliga bilder som påminner om gamla tider.. sisådär 15 år.. :-)

2008-03-16 @ 21:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0