Melodifestivalen del 4

I denna fjärde deltävling tyckte jag det kändes rätt självklart att Linda Bengtzing och Charlotte Perelli gick vidare till Globen men man vet ju aldrig med svenska folket. Många tjejer kanske ville rösta fröm mannen som körde med ormattacken i byxan för att göra en Aftonbladet-rubrik. Sibel var värd att gå till andra chansen också men de andra fem låtarna kändes väldigt likgiltiga för mig. Duracellkaninen Linda var om jag minns rätt den enda artisten av de 32 som hade en vanlig schlagerlåt!!! Låten Hero med Charlotte Perelli var en riktigt bra låt som jag tror kan vinna i Globen. Den får slåss mot BWO och Sanna Nielsen gissar Lill-Bert här i bloggen!

Fråga: Vilka är alla dessa människor som röstar på Nordman???

Björn Gustafsson var förstås rolig som vanligt och hur numera nått den statusen där han egentligen inte alltid behöver vara rolig för att lyckas. Snacka om perfekt start på karrären att först göra succe i Parlamentet och sen få göra sig känd för hela svenska folket genom de här veckorna.


Kommentarer >>
Postat av: wanke

Klockren analys olsson , tyckte precis lika själv å tror hårt på perellis låt den var bra faktiskt !

2008-03-02 @ 11:02:37
Postat av: Linda

Det är nästan så man inte vill titta vidare på skräpet! Men Björn är wunderbar :)

2008-03-02 @ 12:08:24
Postat av: Fru P

Tjena lill-Bert, kan tala om att min man helt klart skulle kunna rösta på Nordman (om han var sådan som röstade) för han tycker dom är bra. Que??? Nåväl, smaken är som baken. Jag håller annars med dig i nästan allt.

Behöver dock lägga till att ALLA (!) som har nallar med sig går FETBORT, bra röst eller inte.

Hej hopp!!

2008-03-02 @ 13:39:15
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: pangis

Jag undrar också vem sjutton som röstar på Nordman för visst var väl Calaisa 100000000 gånger bättre än den gamla kåkfararen. såg föresten ngt kul. Schyffert hade dragit tillbaka sin festinbjudan till Broder Bäver med fru och skrev i sin blogg att inbjudan var fejk ett skänt och det borde dom ju tåla :-) H ha h a skrattar bäst som skrattar sist

2008-03-03 @ 13:35:28
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mattias

pangis/
Ja det blev ett djävla liv tydligen och i Schyfferts blogg är det ju otroligt många som kommenterat detta. Schulmans tyckte inte alls det var roligt. Rätt åt dem tycker jag och synd att Schyffert inte lät dem komma dit för att sen stoppa dem i dörren istället :)

2008-03-04 @ 08:04:23
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0