Max, 14 veckor

Max får berätta själv om sin 13:e vecka i livet -

Jag har haft väldigt mycket roligt den här veckan och har nog aldrig skrattat så mycket som nu. Nåt som inte var roligt var ju när mamma och pappa lurade mig till BVC. Jag trodde de bara skulle väga mig men plötsligt stack barnskötersketanterna två nålar i varsitt ben. Här sitter man och skrattar och busar med mamsen och papsen när det plötsligt sticker till i båda benen!!! Jag blev jätterädd fast som den tuffa killen jag är skrek jag bara en liten stund så jag fick komma ifrån de där elaka tanterna och upp till mammas famn. Det där vill jag aldrig göra om men om jag förstått mina föräldrar rätt var det inte sista gången brrrrr. En annan gång när jag blev rädd i veckan var när pappa tittade på sport och helt plötsligt helt utan förvarning blev arg på någon spelare och höjde rösten. Oj vad jag grinade men pappa såg skamsen ut och gosade med mig så jag blev fort glad igen.

I veckan har mina föräldrar försökt att lägga mig lite tidigare på kvällarna men nej nej det går jag inte på. Varför ska man lägga sig när man kan vara uppe till 22-tiden och busa med dem båda? O andra sidan ska de inte gnälla ett dugg eftersom jag ju sover bra på nätterna och oftast bara gnölar lite vid 4-5 tiden då jag är såååå hungrig. Den här veckan har jag fått åkt lite mer barnvagn vilket jag gillar. Roligt att få se lite mer av världen och dessutom somnar jag ju som skönast i vagnen. Dessutom börjar morsan och farsan snart bli plufsiga av allt godis så det kan de behöva tycker jag!

Jag försöker prata och gurgla lite mer nu för tiden men det verkar inte som om någon förstår vad jag säger??? Därför sparar jag på rösten och pratar oftast när jag får kika på tv. När jag väl kikar på tv vill jag gärna se hockey och det verkar alla fall pappa tycka är jätteroligt!! Förra veckan kände jag mig lite blyg ibland för andra människor men nu känns det bättre så vill någon komma och bubba runt mig så är det bara att dyka förbi.

image79

Kommentarer >>
Postat av: Linda

Roligt o läsa ju! Det går verkligen framåt :D

2008-03-21 @ 09:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0