Liverpool vidare

Efter en ny seger mot Inter gick alltså Liverpool vidare till kvartsfinal i Champions League. Så underbart!!! Första halvlek var spännande och ganska underhållande men sen åkte Inter på en utvisning igen som förstås gör att matchen mer eller mindre är körd för deras del. Denna utvisningen var inte lika tveksam som den i första matchen men ändå kan jag erkänna att det hade kännts ännu roligare om "vi" slagit ut dem utan de här utvisningarna. Fast det tillhör spelet och starkt gjort av Liverpool ändå att hålla tätt i två matcher mot dominanterna i Serie A.

Zlatan var stundtals väldigt vass igår måste jag säga men skönt nog för mig så missade han och de andra Interspelarna i de avgörande lägena. Bra insats av Liverpool även om vissa spelare inte direkt glänste igår. Kantspelet är ju det eviga problemet för Liverpool och Babel får ju inte alls ut så mycket som man tycker att han borde ibland! Att Kuyt sen har vissa tekniska problem men kämpar oerhört är ju precis som vanligt. Beröm också till spelare som Pepe Reyna i målet, Mascherano på mittfältet och giftige Torres! På Fredag kl 13 lottas kvartsfinalen och det ska bli väldigt spännande att se vad det blir för höjdarmatch nästa omgång.

Glenn Hysén
Måste också skriva några ord om Glenn Hysén! Hur långt kontrakt med Viasat/TV3 har han egentligen? Jag vet inte om man ska skratta eller gråta när man får höra hans fantastiska analyser! Han vet ju inte ens hur Liverpool spelar som ändå är hans "egna" lag som han dessutom alltid får kommentera??? Har Strömblad och Hysen inte råd med Canal Plus eftersom de bevisligen inte verkar kolla på Premier League vilket ju är märkligt när man har som jobb att kommentera dessa lag. Nä Glenn är en go gubbe på alla sätt men nu är det dags att återgå till att träna FC Z eller nåt framöver.

Kommentarer >>
Postat av: Frippo

Liverpool i ett nötskal senaste åren. Håller inte jämnheten och förlorar dessa viktiga poäng hemma mot Sunderland t ex men sen formtoppar dom lagom till CL slutspelet.

Måste erkänna att jag njuter varje år det går dåligt för Liverpool(uppväxt på 80-talet då Pool vann allt och mitt United va ständiga tvåan och storebror och bästisen med allt va hån osv betyder) men häromdagen höll jag båda tummarna att dom skulle slå ut Inter.

Ska bli väldigt intressant att se lottningen. Tänk tanken att alla fyra engelska lag når semin... vore ju ascoolt. Kanske det blir United - Liverpool i final, vilken rysare...

2008-03-12 @ 23:19:16
URL: http://frippo75.blogg.se
Postat av: Mattias

Ja det finns många skäl varför Liverpool inte kan utmana i ligan. Dels förluster mot sämre lag pga Benitez feghet eller för dåliga spelare och statistiken mot de andra tre "stora" lagen de senaste åren är ju också katastrof. Jag tycker helt enkelt inte Liverpool ännu har truppen som kan ta hem ligan. Ditt Man United har bättre lag tyvärr.

Ja jag önskar man var tillbaka på 80-talet då mitt lag stod för skönspelet och dominansen :)

Vi får hoppas på final mellan våra lag!! Oj oj, århundradets match skulle det bli!

2008-03-13 @ 15:07:59
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0