Goodbye dator

Igår fick jag äntligen tag på supporten på Shg.biz där jag köpte vår dator för 1 år sedan. Precis som jag misstänkt så trodde även supporten att det är mitt moderkort som kraschat. Eftersom vi inte är hundra på att det är moderkortet som kraschat så skickar jag iväg hela datorn. Nu ska den alltså skickas till Jönköping först och senare Danmark för att de ska byta ut mitt moderkort. Självklart finns inte moderkortet som jag valde med stor omsorg kvar i sortimentet så de ska föreslå ett nytt sådant till mig. Dessutom passar jag på att köpa en ny hårddisk för att sen kunna installera Windows på en snabbare egen hårddisk.

Nu blir vi utan vår dator säkerligen 3-5 veckor MINST gissar jag *snyft* Det känns förstås trist som fan men o andra sidan finns det ju större problem i livet! Efter allt strul de senaste åren då moderkortet på min förra dator också pajade, tre st utbytta LCD-tv pga fabriksfel med mera så har jag nu uppfyllt min kvot med teknikmissflyt tycker jag!!!


Kommentarer >>
Postat av: pangis

Dagens lyxproblem.. hur klarade vi oss förr?:-)

2008-03-27 @ 10:23:04
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Linda

Fy va trist! Hoppas ni slipper mer teknikstrul nu hädanefter!!

2008-03-27 @ 11:06:51
Postat av: Frippo

Det skulle aldrig gå för oss... Tur jag har min jobbdator hemma hela tiden som back up till den andra. Hemska tanke. Lider med er!

2008-03-27 @ 15:57:59
URL: http://frippo75.blogg.se
Postat av: Linda

Tack tack!! Känns så skönt o ha de klart, pappren ska skrivas på nu på Måndag så sen kan jag slappna av helt o hållet med den biten.

Tror också Telia är pålitligast, får se om vi har nå internet dagarna efteråt o inte veckor efteråt då ;) Annars kommer jag o våldsgästar er vet du! Ha ha!

2008-03-27 @ 21:42:38
Postat av: pangis

För ett par år sen hade vi en dator hemma.. Nu har jag 4 st!!! Teensen har varsinn jag en stationär och KP en extra bärbar.. Men så är jag en addict numera ..

2008-03-27 @ 22:01:50
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mattias

Ja vi har ju numera lagt beslag på morsans bärbara som vi nyss köpte åt henne men nu gäller det bara att få bredbandet att fungera också. Fattar inte varför det strular men alltid ska det vara nåt och jag ska ringa BBB idag.

2008-03-28 @ 07:38:03
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0