Facit på tv-frågesporten

Imponerande av Johan och Roffe att nästan klara alla serier jag frågade efter. Lite extra beröm till Roffe som den tv-galning han också är mindes Falconetti och Kunta Kinte! Fast ni hade fel fel fel på den första bilden! Den tv-serie som ni grabbar inte hade någon gissning på klarade ju Lina av och den hette väl på svenska "Floden blev mitt liv" har jag för mig. Återkommer med flera frågesporter om någon tycker det är roligt? Här nedan är facit till bilden:

1. Dynastin - Fallon som var ihop med Jeff Colby. (Jag var kär i henne!)
2. Törnfåglarna - Fader Ralf och Maggie (Inte ett öga var torrt)
3. Rötter - Stackars slaven Kunta Kinte i den suveräna miniserien.
4. De fattiga och de rika - Falconetti, en elak grym djävel som jag var livrädd för.
5. Floden blev mitt liv (All the rivers run) - Australensisk tv-serie om livet på en flodbåt
6. Dallas - Ray Krebbs, cowboyen som aldrig lyckades i affärsvärden och dejtade Donna.
7. Nord och Syd - Elkanah Bent den überelake djäveln som dödade Orrys fru och bror eller nåt
8. Macahan - Indianen Vargtass (Wolfpaa) som senare blev flickidol i tidningen Okej.
9. V - Rymdödlan Diana som man drömde våta drömmar om tills hon käkade råttan!!!


Kommentarer >>
Postat av: pangis

Det kan jag säga.. jag har fan i mig inte missat ett enda avsnitt till nån av serierna.. vilken bortkastad ungdom jag måste ha haft.. :-)

2008-03-12 @ 10:25:49
Postat av: Mattias

Konstigt nog hann man med att se allt men ändå göra såååå mycket annat i ungdomsåren :)

2008-03-13 @ 15:09:00
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0