Lite om jobbet

Tutande bilen
På vårt jobb använder man bil en hel del och ofta hyr vi men vi har även två egna gamla skrotbilar som man då och då får det tvivelaktiga nöjet att köra. Vi har dels en minibuss som har den märkliga förmågan att tuta lite när den vill utan att man gör något. Detta innebär att man ibland får känna sig som ett ufo när man kommer tutandes i bilen som när chefen tog minibussen ner på stan i veckan och på vägen tillbaka till vårt kontor såg han en poliskontroll. Någon flyktigt bekant gubbe hade blivit stoppad och fick blåsa men chefen fick åka förbi. Precis när han åker förbi börjar bilen tuta som fan ungefär som att han skulle reta den där stoppade gubben som han knappt känner eller nåt...

Hälsokontroll
Igår fick en kollega och god vän till mig gå på hälsokontroll via jobbet och det visade sig inte alls vara så bra ställt med honom. Så det blev ett direktbesök till sjukhuset istället då han hade högt blodtryck, dåliga värden i övrigt och så var det något med hjärtat tror jag. Nu ska man inte spekulera alltför mycket men en gissning är väl alla fall att hälsan inte blir bättre av att dricka 1 liter Cola varje dag med bullar o annat till. (Skrivet av han som sköter sig galant på jobbet och äter frukt men istället frossar smågodis snudd på varje kväll i hemmet) Vi andra skulle också få gå på hälsokoll om vi ville men det var bara jag och en kvinnlig kollega som ville göra det. Många av de andra ville inte gå på hälsokontroll för de är rädda för att få veta om något är fel? Ett lite märkligt sätt att se på det hela tycker jag men var och en får ju sköta sitt liv som de vill. Jag tycker det är jättebra att kolla upp sig ibland hur som helst!

Framtiden på jobbet
Det har kommit fram nya förslag om hur flyktingmottagningen ska gå till i framtiden. Enligt regeringen vill de hellre att staten har huvudansvaret än kommunen och det kan bli stora förändringar så småningom om förslaget skulle gå igenom. Själv är jag så van som har jobbat ett tag inom kommunen att det är förändringar på g så jag oroar mig inte särskilt och om inte annat kanske vi kan starta eget vem vet? Fast jag hoppas det fortsätter i samma stil och nu har jag nyligen gått en liten kurs så att jag ska kunna få sköta om vår webbsida, intranät mm. vilket ska bli roligt! Fast först är det pappaledighet som gäller fom Juli till November!

Kommentarer >>
Postat av: persson

håller med ett av livets stora mysterierier för mig är att vissa människor vägrar gå til läkare ,hälsoundersökningar hur ont eller dåligt dom än mår...men det kan vi ta med Wanke på lördag jav vet att han har en åsikt i frågan...ler

2008-06-12 @ 12:03:01
Postat av: Mattias

Vår vän Wanke behöver ej gå eftersom han vet mer om skador o sjukdomar än alla andra inklusive läkare :)

2008-06-12 @ 12:06:05
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0