Kom igen Sverige

Frankrike-Rumänien 0-0
Igår fick vi se både den bästa och den sämsta matchen hittills i EM. Att Frankrike inte är så vassa har jag haft lite på känn och hade ju tippat oavgjort igår både i bloggen och på Unibet. Ändå blir man förvånad över hur bleka Frankrike var och hur kan en förbundskapten vara så defensiv med tanke på vilka matcher de sen har kvar i gruppen?

Holland-Italien 3-0
Dessa två lag däremot bjöd på en underbar fotbollsmatch där Holländarna imponerade stort. Italien hade en väldigt darrig defensiv men det måste också sägas att de hade lite missflyt med målchanserna i andra halvlek. Cannavaro saknades enormt mycket och jag gissar att det blir en hel del ändringar hos Gli Azzurri till nästa match!

Inför Sverige-Grekland
Just nu har Lagerbäck ett lunchmöte med spelarna där han presenterar startelvan!!! Lagerbäck brukar ju 11 gånger av 10 välja trygghet, balans och Alexandersson men den här gången känns det svårt att gissa hela elvan i förväg.

UPPDATERAT -
Nu har den svenska startelvan läckt ut och det blir alltså Daniel Andersson som startar bredvid Svensson på det centrala mittfältet!!! Ännu en i raden av otaliga käftsmällar till Kim Källström alltså och jag har djävligt svårt att köpa att Kim som är ordinarie i Lyon inte skulle kunna ta en mer defensiv roll bredvid Svensson om han får order om det.  Allt handlar inte om spelet utan boll utan också att nu när vi har Henke o Zlatan så måste vi ha spelare som kan hjälpa våra träben i backlinjen med uppspelen! Till höger på mittfältet blev det förstås också den mer rutinerade Chippen men det valet kan jag köpa även om jag gärna sett att Sebastian Larsson fått chansen.

Risken finns att det blir en väldigt försiktig, defensiv match där Grekerna kommer ha mycket boll men jag hoppas verkligen de stora spelarna i Sverige kliver fram och leder oss mot seger ikväll! Att se en sån här mästerskapsmatch med Sverige ihop med kompisarna tillhör ju en av höjdpunkterna i livet så jag ser verkligen fram mot kvällen!

Tips:
1-0 till Sverige efter mål av Henke Larsson



Törs man hoppas på något liknande som i EM 2004?

Kommentarer >>
Postat av: Frippo

Jag såg det. Fan vad irriterad jag blir alltså. Feguttagning big time. Arrrrrgh. OK, vi ser inte träningarna men att Kim ska spela är gjutet!



Stoor på backen, Larsson in och ev Chippen istället för Ljungberg. Hoppas VERKLIGEN Ljungberg är hel och i form och inte spelar för att det är han. Då hade jag alla dagar i veckan hellre sett Chippen på vänstern.



Lagerbäck, in med Mild och Ingesson som forwards...

2008-06-10 @ 17:11:28
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ja fast offensiven kan ju bli helt ok ändå med Chippen, Ljungberg, Svensson, Henke o Zlatan så även om jag inte gillar beslutet med Daniel A tror jag det kan gå bra! O bara Lagerbäck utnyttjar den starka bänken vi har om det nu kärvar i spelet!



1,5 timme kvar o Spanien öser på just nu! Perfekt om Ryssarna redan är borta inför sista matchen!

2008-06-10 @ 19:09:13
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: wanke

Herregud,hur i helvete kan D.Andersson va med i startelvan!!! Hade då hellre sett woxlin än andersson faktiskt ! helt jävla otroligt!

Men nu gör väl karln 2 mål å sverige vinner med 3-0 å man står här som ett fån igen:D Blir det torsk nu då blir han halshuggen!!

2008-06-10 @ 19:37:13
Postat av: Johan

Underbart!!!! Å Andersson gör en bra match som bollvinnare, eler hur? SKÖNT ATT LASSE LAGER FICK RÄTT IGEN.

2008-06-11 @ 07:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0