Finalmatch 5

Inatt smäller det igen och Detroit har chansen att ta hem Stanley Cup på sin hemmaplan med alla sju svenskar i laget på isen!!! Skulle Detroit vinna inatt innebär det även att Henrik Zetterberg och Niklas Lidström har goda chanser att vinna flera individuella utmärkelser. Glädjande nog verkar det som om Tomas Holmström kan spela nattens match vilket förstås betyder oerhört mycket för Detroit. Mycket snack på hockeyforum om de felaktiga domsluten mot Holmström framför mål och att S Crosby med flera i Pittsburgh är "divers".

Klicka på de roliga bilderna nedan för att se dem i större version!

image241

Kommentarer >>
Postat av: Pumba

Typiskt! så blir det sudden åxå. Man kommer vara trött på jobbet idag! Grym match i.a.f. fattas bara att det blir en monster sudden som inte hinner bli färdig innan man ska till jobbet :(

2008-06-03 @ 04:44:26
Postat av: Mattias

Ja det där var med nöd o näppe att jag hade missat slutet då man ju spelar in lite extra vid varje tillfälle. Dåligt spel av Detroit första halvan men sen var de ju klart bättre men lyckades inte göra mål. Kul på sätt o vis med fler matcher bara nu Pittsburgh inte vänder...

Zäta måste korta ned sina "Micke Nylanderbyten" för han är ofta inne alldeles för länge vilket blir farligt bakåt till slut. Undrar hur Micke Samuelsson känner sig vars returskott var räddades med en skridsko på mållinjen...

2008-06-03 @ 07:18:03
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Mattias

Djävligt märkliga domslut ibland måste jag säga. Målvakterna är tydligen lika heliga i NHL som de är inom fotbollen. Solklara trippingar o crosscheckingar däremot tar man inga utvisningar för??? Nu är man hungrig efter denna långa morgon *gäsp*

2008-06-03 @ 07:24:42
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Frippo

Väck mig när Blues tar sig till slutspel igen så NHL / Stanley Cup blir intressant... Lär dröja är jag rädd. Hlsn Törnrosa

2008-06-03 @ 08:32:31
URL: http://frippo75.blogg.se
Postat av: Nina

Gäääsp, jävla skit! Blidde inge Detroit! :(

Aja, nu ere fotboll på G så nu glömmer vi de dära! :)

2008-06-03 @ 11:09:39
URL: http://niiinis.blogg.se
Postat av: Pumba

Ja det är väl långa byten på Z! Holmström behöver (som dina sköna bilder visa) bara vara över offensiv blå för att bli utvisad för interference på keepern... Det var överlag inga hemmadomslut i nattens match (som det brukar vara) Men det är ju kul o kolla på matcherna så på så sätt är det ju bra att det blir fler matcher, men tålamodet med mina elever är ju inte på topp idag...

2008-06-03 @ 12:45:43
Postat av: Pumba

Frippo - Om en 5-6 år lär Blues kunna bli heta igen... Då har de ju kunna plocka åt sig några riktigt bra draftval för att utveckla eller byta bort. Men nästkommande stanley cups lär du kunna sova gott ;)

2008-06-03 @ 12:48:40
Postat av: Mattias

Frippo/
Du får sova många år till gissar jag när det gäller Blues! Jag tänker alltid på en svensk frölundait när det gäller St Louis som spelade där på 80-talet. Någon som vet vem jag menar? ;)

Nina/
Du överlevde kryssningen, nykter och gravid!!! :)

Pumba/
Du måste vara som en zombie idag Pelle!!! O stackars dig som fick se alla långa reklamavbrott o pauser också även om just pauserna i dessa finaler oftast är väldigt sevärda med alla intervjuer, reportage!

För övrigt stör jag mig lite på Niklas Holmgren som jag annars gillar när han sitter o tjatar om att det är klart. Alla vet att allt kan hända i hockey o ett mål är ingenting även om ett lag är underlägset i spelet. Jag satt också o hoppades vid varje Pens-mål att Crosby inte skulle få poäng för jag vill att Zäta vinner poängligan!!!

2008-06-03 @ 14:34:55
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Pumba

Ja Niklas jävla tjat vaggade in även mig i falsk säkerhet där man trodde det var klart sista 7 min. Ack vad man bedrog sig :(
Fick ihop dryga 2 timmars sömn inatt! hem o ta en power nap innan korpmatchen ikväll så man inte åker på den berömda hårblåsen av Sir Bodare ;)

2008-06-03 @ 14:45:08
Postat av: Frippo

Det va jävligt ont om på 80-talet. Och är iofs...
Tänker du på Nordmark? Fast lirade han i Frölunda? Lirade väl i ditt gäng och Luleå vill jag minnas...

Nåja, hoppas Blues tar vara på stålbadet nu som många andra klubbar gjort. Är dock skeptiskt. Dom kommer säkert byta bort värsta talangen mot en comebackande Pat Lafontaine eller nåt som lyfter 1/3 av lagets lön.

2008-06-03 @ 18:22:51
URL: http://frippo75.blogg.se
Postat av: Frippo

Svenskar va det ont om alltså...

2008-06-03 @ 18:23:19
Postat av: Mattias

Pumba/
Iggesundsmannen behöver du inte vara orolig för Pelle eftersom han säkert har en formsvacka efter alla pripps blå han har vräkt i sig under altanbygget ;)

Frippo/
Jörgen Pettersson var det jag tänkte på men han var inte direkt nån jättekändis hemma i Sverige o det var ju så länge sen han var aktiv så det kanske bara är jag och Arne Hegerfors som minns honom :) Lafontaine var en härlig lirare...

2008-06-03 @ 21:05:55
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Andreas Hansson

Gör lite reklam för ett em-tips på din blogg eftersom du är fotbollstokig. Kasta in en 100:- och var med!
Hela insatsen går tillbaka till spelarna och det är pålitlig kassör. Här är sidan...
http://www.fbk-kungen.se/em2008/

2008-06-03 @ 21:13:51
Postat av: Mattias

Tjena Anton!! Hoppas allt går bra med bebisen?

Ska kolla upp det där tipset och sen kommer jag väl även att göra ett litet tips här på bloggen för er som vill vara med!

2008-06-04 @ 09:42:59
URL: http://jack71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0