EM igång

Då har EM kört igång på allvar och jag har inte sett så mycket som jag hade tänkt hittills men o andra sidan har jag inte missat någon höjdarmatch heller. Tittade alla fall på hela Tysklandsmatchen igår och känner ingen anledning att ta tillbaka mitt tips om att Tyskarna kommer vinna EM.

Jag tycker att TV4 har fått ihop ett bra team som arbetar med EM och ännu bättre blir det när Hasse Backe förstärker på Tisdag. Synd att de inte kan klona den utmärkte Jens Fjällström som skulle behövas både som bisittare och i studion! Kvällsshowen med Jidhe som avslutar dagens sändningar känns dock inte så bra som jag hade hoppats. Jag tycker Bojan Djordic är kunnig men lite dryg och Elin Ek eller Lotta Schelin tycker jag inte tillför något förutom snygghet. Apropå snygghet så känns ju studion i Kungsan väldigt fin men det är kanske inte så bra att polissirener mm. överröstar samtalen i studion och att Jidhe o gänget får slåss mot myggen i direktsändning. För övrigt tycker jag duktige Jesper Huusfeldt gott kunde fått kommentera någon av Sveriges matcher o flera stormatcher men TV4 vill väl inte stöta sig med rutinerade Perlskog.

Apropå media så blir det ju bara värre för varje mästerskap. Tacka fan för att Lagerbäck och spelarna blir tråkiga i intervjuer med tanke på hur våra skvallertidningar förvränger och förstorar allt som sägs ggr 100!!! I Expressen ägnade man alltså 4 helsidor åt att Zlatan ville puscha lite för Fredrik Stoor och Sebastian Larsson. Själv är jag rätt säker på att han bara ville berömma dem som nya spelare och hoppades att de skulle få lite speltid under EM medan våra kvällstidningar gör slutsatsen att Zlatan vill peta Ljungberg??? Samma sak med Landslagets attack mot Ekwall där en målvaktstränare blev lite sur på TV4-journalisten. Detta tyckte Aftonbladet var värt 2 helsidor och läser man Robert Lauls blogg så inser man att han tycker detta är självklar journalistik!

Ställningen just nu i vårt EM-tips

1 Perra - 8 poäng
2 Mattias - 7 poäng
3 Bodare, Wanke - 6 poäng
5 Ubbe - 4 poäng
6 Persson - 3 Poäng
7 Frippo - 1 Poäng (Missade första två matcherna)

Kommentarer >>
Postat av: Frippo

Tack för att du skriver att jag missade två matcher...=)



Ang media, håller med. När jag såg rubriken på Aftonbladet.se ang "Krismöte ang Zlatans utspel" och då tänkte jag att jag måste läsa för att se vad det är dom ska föstora nu. HERREGUD. Jag måste försöka sluta läsa den där dyngan.



Bojan är riktigt skön tycker jag!

2008-06-09 @ 09:47:02
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: Mattias

Frippo/

Japp jag var lite snäll där så alla inte ska tro att du är riktigt en sån dålig tippare :) Ja man borde aldrig köpa tidningarna men samtidigt finns det ju några artiklar man vill läsa också, det är det som är det djävliga.



Persson/

Eftersom jag gissar att du läser det här senare måste du komma ihåg att vi ska prata om en viss hockeyprofil sen och filmen som har spridits via hans snodda mobil.

2008-06-09 @ 13:08:02
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: wanke

olsson ? om laget vinner å man har rätt resultat , får man inte 4 poäng d? 1 p för rätt tecken å 3 p för rätt resultat ? tell me the rules here :D

2008-06-09 @ 18:09:18
Postat av: Mattias

1 poäng för rätt tipstecken och får man även in resultatet så är det 3 poäng!

2008-06-09 @ 21:52:17
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0