9 år sedan - Gotland

Sommaren -99 åkte jag till Gotland för första gången då vi var ett grabbgäng som drog iväg en vecka. Från vårt gäng var det jag, Nisse, Perra och "Kondis". Sen åkte vi ihop med Tomas Lindberg, Hedlund, Thunell och bröderna Gladh som vi ju kände men inte hade umgåtts så mycket med. Vi hade hyrt en tiobäddsstuga i mysiga Kneippbyn som ligger mellan Visby och Tofta Stranden och hade förstås en händelserik rolig vecka.

Jag minns att vi tog nattbåten över som kommer fram kl 05 på morgonen och att jag som vanligt inte kunde sova en blund där vi låg på golvet på båten och höll på att frysa ihjäl. Väl framme i Kneippbyn vid 6-tiden spelade vi minigolf och tog några Red-Bull Groggar!! O i den stilen fortsatte resan...

Vi hade kanonväder hela veckan och vi tog oftast taxi ut till Tofta stranden vid 10-tiden för att redan på förmiddagen börja smutta på lite groggar/öl. Hysteriskt mycket folk på Tofta och förmodligen har Sveriges mest vältränade killar/tjejer en överrenskommelse om att alla ska till Tofta på somrarna. Vi i vårt gäng var ju inga pösmunkar men heller inga två-metersbiffar med tvättbrädor så man kändes sig rätt chanslös raggmässigt ibland *ler*

På eftermiddagen vid 16-tiden tog vi nästa taxiresa förbi Kneippbyn och förbi Visby ut till Snäck där det ju som alltid var After Beach. Oftast spelade band som Pumpbolaget på After Beachen och det finns inte mycket som slår en fullsatt After Beach i gassande sol lär jag säga! Jag minns hur den nu tyvärr bortgångne kompisen "Kondis" som vanligt öste på för fullt och stagedivade från scenen i sin Liverpooltröja och fick igång hela publiken en av dagarna. För att spara lite pengar hade vi oftast med oss en ryggsäck med en 5-litersdunk med sprit för att kunna fylla på lite extra under after beachen. En ryggsäck som Perra för övrigt glömde kvar och senare väl hemma i S-viken fick ringa ner och fråga efter. Gotländskan som jobbar på Snäck - "Kan du beskriva Ryggsäcken?"  Perra via telefonen - " Ja den bör innehålla en 5 liters dunk med lite hemkört"

Efter After Beachen så blev det taxi hem till Kneippbyn där det nu gällde att samla lite krafter inför den kommande nattens partaj. För att komma in till Visby så blev det ju ännu en taxiresa eller faktiskt buss då det alltid gick partybussar till Visby och även hem vid 03-tiden. En härlig gotländsk busschaufför med glatt humör körde alltid samma kassettband i bussen och det var ett djävla drag på minns jag. Minns faktiskt inte riktigt men tror vi oftast gick på Burmeister på nätterna innan man sen var hemma i stugan igen vid 3-5 tiden på morgonen.

Vi hade en fantastiskt rolig vecka med ett härligt gäng måste jag säga och många minnen som av utrymmesskäl och cencur kanske inte passar sig i bloggen. Efter den där partajveckan var man verkligen som ett vrak när vi skulle köra hem från Nynäshamn tidigt på morgonen och jag kan bara tänka mig hur man skulle ha mått vid denna ålder, ha ha.

Efter detta har jag också varit till Visby 2001, 2003 och 2004 med lite olika gäng och även om det ibland är lite väl mycket "Bratz", typ drogade Paradise Hotell-kändisar på ön vecka 28-30 så tycker jag Gotland är helt underbart. Jag ser verkligen fram emot att Max blir lite äldre så vi kan åka till Gotland med några kompisar med  barn och få bo i Kneippbyn igen. Gotland är ju inte bara en partyö utan man kan ha väldigt mysigt där som par eller som barnfamiljer också!

Kommentarer >>
Postat av: Frippo

Gotland är verkligen hur bra som helst. Har allt! Fest, barnfamilj, sol, bad, kultur.

Haft fördelen att ha min mor boende där en period, min pappas nya frus barn en period, min moster och mina kusiner som bor där fortfarande så det har blivit mycket Gotland genom åren. Vill tillbaka!

2008-07-11 @ 13:03:17
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: Janne

Vilken flashback det blev nu. En av dom roligaste resor man gjort och minnena man bär med sig hoppas jag aldrig glömma. En tanke går förstås till Kondis som var en av dom som förgyllde den resan.

/Janne

2008-07-13 @ 22:06:23
URL: http://janeg.blogg.se/
Postat av: David

Tjenare grabben! 9 år sedan... det är ju helt sjukt att det var så länge sedan. En otroligt rolig resa var det i varje fall. Sånt som gör en glad när man tänker tillbaka på då minnen med vänner alltid uppskattas. Ha det bra! //David

2008-07-14 @ 00:34:58

E-postadress: (Behövs ej och publiceras ej)